مد نظر بودن نیازمندی‌های نوجوانان / رسیدن به سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه در اولویت است

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با تاکید بر مد نظر بودن نیازمندی‌های نوجوانان، گفت: اولویت، رسیدن به سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه است.

فاطمه باباسالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در سال جاری اظهار کرد: بسیج جامعه زنان که در اصل فعالیت خواهران را در بسیج مدیریت می‌کند، برنامه‌های خود را در سال‌های اخیر با رویکرد احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی با چهار اولویت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اولویت ما رسیدن به سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه است، افزود: در این زمینه بیشتر دختران مد نظر هستند؛ از این رو سعی شد با ایجاد پاتوق‌های دخترانه و کافه گفت‌وگوها در پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیازمندی‌های دختران امروز بررسی و در راستای آن نیازها اقدام شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان تصریح کرد: سعی بر ارائه مشاوره تحصیلی و خانوادگی با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران به دختران، بررسی نیازمندی‌های دوران نوجوانی و جوانی آنها و در نهایت برطرف شدن دغدغه‌ها و نیازمندی‌ها است.

وی با بیان اینکه در خصوص زیست عفیفانه برای دختران بخشی از فعالیت‌ها در فضای حقیقی و چهره به چهره رقم می‌خورد و بخشی در پایگاه‌های بسیج برنامه‌ریزی شده است، ابراز کرد: سعی می‌شود بخشی از این فعالیت در محلات مانند پاتوق‌های دخترانه در پارک‌ها و معابر انجام شود که در این پاتوق‌ها تلاش بر آن است که بنابر اقتضائات و ملاحظات دخترانه فعالیت‌ها به پیش برده شود.

باباسالاری ادامه داد: سعی می‌کنیم گره‌های ذهنی دختران را که امکان دارد به خاطر فضای مجازی یا شرایطی که دشمن برای ما رقم زده با کار چهره به چهره برطرف کنیم و اقناع‌سازی لازم را برای زنان و دختران داشته باشیم که بخشی از آن در پایگاه‌های بسیج و بخشی در فضای بیرون مانند مدرسه و مکان‌هایی که ازدیاد جمعیت وجود دارد انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت بعدی بسیج جامعه زنان در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زنان است، گفت: فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر، براساس آسیب‌های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد؛ به علت وضعیت معیشت خاص به وجود آمده، قشری از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار بار زندگی را به دوش می‌کشند و دچار مشکلات و چالش‌های زیادی شده‌اند و بر همین اساس زنان سرپرست خانوار در محلات شناسایی و به پایگاه‌ها معرفی می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان ادامه داد: مشاوران ما بر اساس علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار به آنها کمک می‌کنند تا در منزل اشتغال ایجاد کنند، چراکه ایجاد مشاغل خانگی برای آنها مناسب است تا به خانواده خود رسیدگی و به اقتصاد خانواده خود نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه مشاغل متنوعی توسط زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است، گفت: در این زمینه تعاملات برون‌سازمانی نیز داشته‌ایم و سعی بر این شد که با فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های آموزشی هماهنگی‌هایی انجام، از ظرفیت خوب آنها استفاده و کار به صورت تخصصی دنبال شود.

باباسالاری با اشاره به اینکه جوانی جمعیت و فرزندآوری و تربیت فرزندان اولویت دیگر بسیج جامعه زنان است، خاطرنشان کرد: در این راستا گفتمان ازدواج آسان و موفق و به دنبال آن جوانی جمعیت و فرزندآوری را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 706812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.