فرهنگ بسیجی همان فرهنگ مهدویت است

امام جمعه شهرستان چادگان گفت: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ مهدویت است و تفکر و روحیه بسیجی، روحیه دشمن شناسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی ظهر امروز _ جمعه سوم آذرماه_ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: بسیج یادگار امام راحل است و معجزه انقلاب فرهنگ بسیجی است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: بسیجی در کار خود سستی و ضعف ندارد و محکم و قوی است و با تهدید و تطمیع در اهداف خود سستی نمی‌ورزد.

امام جمعه شهرستان چادگان ادامه داد: ما با فرهنگ بسیج انقلاب کردیم درحالیکه قبل از انقلاب چیزی به نام بسیج نداشتیم ولی وقتی تمام مردم از زنان، کودکان، جوان و پیر به صحنه آمدند نشان از فرهنگ بسیجی بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج یادگار امام راحل است و اینکه یک انسانی با توجه به مبانی دینی و انسانی ساختاری به نام بسیج در کشور ایجاد کند که پاسخگوی تمام نیازهای کشور اعم از آموزشی، بهداشتی، دفاعی، فرهنگی و تکنولوژی بسیار کار بزرگی است و مبنای قرآنی دارد.

حجت‌الاسلام بنی جمالی در ادامه خطبه‌های این هفته ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید فخری زاده، گفت: این روز که به نام «روز نوآوری و فناوری ایران ساخت» نام گذاری شده روز بسیار مهمی در جهت پیشبرد اقتصاد کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۶ زنگ خطر اقتصادی را به صدا در آوردند و به مسئولان در خصوص جنگ اقتصادی علیه کشور اخطار دادند و اگر همان سال این حرف جدی گرفته شده بود بسیاری از زیر ساخت‌های اقتصادی کشور فراهم می‌شد.

امام جمعه شهرستان چادگان ادامه داد: رسانه ملی و صدا و سیما در ایجاد فرهنگ حمایت از کالای داخلی نقش مؤثری دارد و باید فرهنگ سازی کند.

وی افزود: اگرچه در مجلس قوانین خوبی در این جهت تصویب شده و مرزها به روی کالای خارجی بسته شده ولی پیوست فرهنگی و فرهنگ استفاده از کالای داخلی ایجاد نشده در حالی که در بسیاری از حوزه‌های صنعتی حرفی برای گفتن داریم و رقیب جدی برای بسیاری از کشورها هستیم.

کد خبر 706761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.