تقویت تولید صنایع داخلی تنها راه حل مشکل بیکاری است

امام جمعه گرگان با تاکید بر مصرف کالای ایرانی که سبب افزایش تولید در کشور می‌شود، گفت: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه، توجه بیشتر به تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه استان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: تولیدات ایرانی باید ضمن جلب رضایت مشتریان، توان رقابت با اقلام مشابه خارجی را داشته باشند.
وی تاکید کرد: هر ایرانی باید کالای تولید کشور را مصرف کند و همه باید برای بسط و گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخلی تلاش کنیم.

امام جمعه گرگان بیان کرد: توسعه این فرهنگ در واقع مبارزه با نقشه‌ها و تحریم‌های دشمنان بوده و نیز پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: مصرف کالای خارجی، سبب راکد شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی و گسترش بیکاری و نیز گسترش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: توجه به توسعه اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی به معنای واقعی و درست، سبب افزایش تولید در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، باید مسؤولان راه را برای تولیدکنندگان باز کنند و پیچ و خم‌های اداری را از جلوی پای سرمایه‌گذاران بردارند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: از سوی دیگر باید اهلیت سرمایه‌گذاران هم به دقت بررسی شود، نه اینکه عده‌ای با اندک سرمایه اولیه، وام‌های کلان بدون بازگشت بگیرند و در مسیر دیگر هزینه کنند.

وی در ادامه به فرا رسیدن پنج آذر ماه سالروز تأسیس سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رژیم طاغوت همه سرمایه‌های ایران را به سمت و سوی دیگر سوق می‌داد که امام خمینی (ره) همه با انقلاب و پس از انقلاب آن، این سرمایه‌ها را در مسیر واقعی خود قرار داد.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: تشکیل این سازمان در واقع فتح الفتوح انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: انسان‌سازی از نکات بارز و شخصیتی امام خمینی (ره) بود و با تشکیل بسیج و تاکید بر داشتن بسیج ۲۰ میلیونی، یک پشتوانه مردمی ایجاد کرد.

وی افزود: ایمان قوی داشتن به خدا، خدمتگزاری به مردم، علم‌آموزی، درک صحیح داشتن از شرایط زمانی از ویژگی‌های یک بسیجی به معنای واقعی است.

امام جمعه گرگان گفت: آینده کشور باید به دست بسیجیان با علم و دانش، متعهد و ایثارگر باشد.

وی تاکید کرد: باید اندیشه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سازمان بسیج گسترانیده شود.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین یاد و خاطره شهدای پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۷ را که در اعتراض به رژیم پهلوی تظاهرات کرده بودند را گرامیداشت و گفت: این روز باید در تاریخ ثبت شد.

کد خبر 706754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.