بسیج به معنای حضور مردم متدین در صحنه حفظ انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: بسیج یعنی حضور مردم متدین و مومن وسط صحنه حفظ انقلاب اسلامی است که این کار بزرگ توسط مردم ما انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز _ جمعه سوم آذر _ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در زمانی که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را داد، این اقدام صورت گرفت تا مردم، سازماندهی ولایی پیدا کنند و از دستاورد خود برای انقلاب اسلامی دفاع کنند و این فلسفه اصلی بسیج است.

وی افزود: بخش بزرگی از موضوع مردم سالاری دینی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند با بسیج تأمین می‌شود و ما دیدیم در طول این ۴۵ سال هر وقت خطری متوجه نظام جمهوری اسلامی شد بسیج وسط میدان آمده است و عامیانه می‌گویم دشمنان ماست خود را کیسه کرده و کنار رفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: بسیج یعنی حضور مردم متدین و مؤمن میان صحنه حفظ انقلاب اسلامی و این کار بزرگ توسط مردم ما انجام شده است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه شهدایی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دادیم بسیاری از آنها بسیجی بودند که وسط میدان آمدند اما برخی اوقات موضوع دیگری ضرورت دارد، اضافه کرد: امروز بسیج سازندگی کار خودش را ویژه انجام می‌دهد و یا بسیج در عرصه جهاد تبیین، کار ویژه انجام می‌دهد. لذا. هر صحنه‌ای که نیاز است برای حفظ انقلاب کاری شود آن جنبه مردمی را به صورت جدی بسیج به عهده می‌گیرد.

وی در ادامه به آیه» «أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ» اشاره و خاطر نشان کرد: ویژگی بسیج در این آیه مبارکه آمده است که در مقابل دشمن محکم و سربلند است و جلوی برادر دینی متواضع و سر به زیر است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین اشاره و تصریح کرد: در رابطه با وضعیت فعلی فلسطین ضمن اینکه این قساوت و خون خواری رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که بیش از ۱۴ هزار شهید از مردم غزه گرفته‌اند اما هر چه شهید کنند آبروریزی برای خود را بیشتر می‌کنند که در طوفان الاقصی تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی شکسته شد و با ۱۲۰۰ نیرویی که از بسیج الهام گرفته بودند هزار و دویست نیرو بیشتر وسط طوفان الاقصی نبود و تمام لشکر اسرائیل شکست خورد و این عظمت آفرینی ۱۲۰۰ لشکری است که فریادش تکبیر است.

کد خبر 706751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.