بسیج فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و مکتب در همه حوزه‌هاست

امام جمعه بخش کویرات گفت: بسیج فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و مکتب در تمام حوزه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بخش کویرات بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: برخی از افراد شوق بسیاری نسبت به مستحبات که در ذات خود خوب است نشان می‌دهند، اما نسبت به واجبات با بی‌اعتنایی برخورد می‌کنند در حالی که شرع و دین اینگونه نمی‌پسندد و از نقطه نظر این دو اولویت اول باید اقامه فرایض و واجبات باشد.

وی افزود: در آستانه پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸ قرار داریم، نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ما است، نهادی که به تعبیر حضرت امام (ره) تشکیل آن یقیناً از برکات جلیه خداوند متعال بود.

امام جمعه بخش کویرات گفت: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌ها رفیع آن اذان رشادت و شهادت سر داده‌اند، بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته‌اند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که بسیج لشکر مخلص خداست و دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند، تصریح کرد: بسیج یک فرهنگ است، فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و مکتب در تمام حوزه‌ها، همانطور که در قرآن کریم نیز آمده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید در برابر دشمن هوشیار باشید و به علامت آمادگی سلاح خود را بردارید.

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: وسیله آمادگی یک بسیجی نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری وقتی می‌گوئیم بسیج مراد ما فقط یک مجموعه نظامی و ملبس به لباس نظامی و آموزش‌های نظامی نیست بلکه بسیج یعنی مجموعه انسان‌هایی که نیروی خود را به میدان می‌آورند و در جهاد عمومی جهت رسیدن به قله‌های کمال فعال هستند.

وی افزود: معنای کامل بسیج یعنی علی (ع) که تمام وجودش را وقف اسلام کرد.

قاسمی در ادامه ضمن اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار و تبریک به همه پرستاران، گفت: حضرت زینب (س) در روز پنجم جمادی‌الاول سال پنجم یا ششم هجری قمری به دنیا آمدند، تا حدود پنج یا شش سالگی تحت اشراف شخص پیامبر و در آغوش مادر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرورش یافت به همین دلیل حضرت زینب از همان دوران کودکی از سرچشمه وحی سیراب شدند.

امام جمعه بخش کویرات افزود: شخصیت بزرگ بانوی عالم اسلام حضرت زینب بانویی عارفه به حقیقت توحید بود زیرا ایشان درس توحید را درس خداشناسی را در مکتب رسالت و امامت به خوبی آموخته است، از نظر علم و دانش سرآمد زنان عالم است و در یک کلام باید بگویم که زینب سلام الله علیها دارای ویژگی‌های فراوانی است که ما نمی‌توانیم احصا کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است تا همه مسلمانان وارث شجاعت و شهامت حیدری و آراسته به زیور حجاب و عفاف و مظهر گذشت و ایثار و صبر همراه با بصیرت در راه انجام تکلیف خود قدم بردارند.

کد خبر 706739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.