تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴/ تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان در سوئد»، «عرضه بسته‌بندی‌های قابل بازیافت در آمازون»، «تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس»، «بهبود کیفیت آب جزیره پورتوریکو»، «بحران شدید آب در فقیرترین شهر فرانسه»، «کاهش پسماند غذایی در ایالت آریزونا»، «رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر فرانسوی»، «تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G»، «عزم برلین در ترویج حمل‌ونقل سبز با قطار مغناطیسی شناور» و «عرضه نخستین دوچرخه خورشیدی جهان در هند» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان در سوئد

استکهلم سوئد میزبان بزرگ‌ترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان است که با استفاده از سنسورهای مادون قرمز، قابلیت دسته‌بندی ۲۰ هزار تن پلاستیک را در ۱۲ گروه مجزا دارد. سایت جدید «پسماند صفر» سوئد می‌تواند تمام زباله‌های بسته‌بندی پلاستیکی تولید شده در خانواده‌های سوئدی را دریافت کند و این قابلیت را دارد که بیش از هر مکان دیگری در جهان عملیات بازیافت را انجام دهد.

کارخانه «پسماند صفر» در شهر موتلا به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه در نوع خود شناخته می‌شود که می‌تواند سالانه ۲۰ هزار تن بسته‌بندی پلاستیکی را به‌طور دقیق دسته‌بندی کند. ویژگی‌های برجسته این کارخانه به همین موارد ختم نمی‌شود، بلکه وجود دوربین‌های مادون قرمز برای جداسازی زباله‌های وارد شده به ۱۲ نوع پلاستیک، نقطه تمایز این سایت است. این ویژگی بسته‌بندی پلاستیک‌های بازیافتی در کشور سوئد را به دو برابر می‌رساند.

عرضه بسته‌بندی‌های قابل بازیافت در آمازون

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت آمازون بسته‌بندی‌های صد درصد قابل بازیافت را برای کالاهای خود در اروپا عرضه می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که شعبه اروپایی از بسته‌بندی‌های صد درصد قابل بازیافت برای همه سفارشات مشتری‌ها استفاده می‌کند، بنابراین مشتریان در سراسر اروپا سفارشات خود را در کیسه‌های کاغذی انعطاف‌پذیر، پاکت‌های مقوایی و جعبه‌های مقوایی راه راه، بدون بسته‌بندی اضافی دریافت خواهند کرد، این مواد بسته‌بندی را می‌توان به‌راحتی پس از استفاده بازیافت کرد.

شرکت آمازون اعلام کرده است که بهره‌مند شدن از ابتکارات مختلف از سال ۲۰۱۹ میلادی باعث شده است میزان استفاده از بیش از یک میلیارد کیسه پلاستیکی یک بار مصرف برای تحویل کالا در سراسر اروپا کاهش پیدا کند؛ همچنین اعلام کرده است که در حال اجرای فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید آزمایشی در سراسر اروپا است تا بسته‌بندی محصولات را پایدارتر کند.

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴/ تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

شرکت‌های فناوری امنیتی پیشنهادهای خود را برای کمک به تضمین عملکرد ایمن بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نمایش گذاشتند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها تشخیص چهره‌های عصبانی و خطرآفرین است. با نزدیک شدن به تاریخ شروع بازی‌ها (بیست‌وششم جولای)، برگزارکنندگان بازی‌ها در حال تنظیم دقیق ترتیبات امنیتی برای رویدادها هستند.

گروهی از شرکت‌های فرانسوی ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری برای این رویداد، بیش از ۷۰۰ راه‌حل فناوری دیجیتال شامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را مورد مطالعه قرار داده‌اند و نزدیک به هشت میلیارد تست امنیت سایبری سازماندهی شده است.

یکی از شرکت‌ها مدعی توسعه یک نرم‌افزار نظارتی هوشمند شده است که می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل تصاویر نظارتی موقعیت‌های مخاطره‌آمیز مانند پرتاب اشیا یا حمل سلاح توسط افراد را تشخیص دهد. فردی با صورت قرمز که به نظر می‌رسد در شرف عصبانی شدن قرار دارد از نمونه ویژگی‌هایی است که تعصب‌گرایی را نشان می‌دهد و این امر غیرقانونی است. شرکت یادشده ادعا کرده است نرم‌افزار آن قابلیت شناسایی چنین ویژگی‌هایی را نیز دارد.

بهبود کیفیت آب جزیره پورتوریکو

آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) بیش از ۵۲ میلیون دلار به منظور حمایت از آب پاک‌تر به پورتوریکو اعطا می‌کند. بودجه یادشده برای پروژه‌های مختلف مانند ساخت‌وساز یا بازسازی فاضلاب و تأسیسات تصفیه فاضلاب و لوله‌کشی و همچنین پروژه‌های احیا و حفاظت از زیست‌گاه‌ها هزینه می‌شود. این سازمان معمولاً هزینه‌هایی برای پروژه‌های زیرساختی فاضلاب و فراهم کردن آب پاک‌تر برای افراد در نظر می‌گیرد و اکنون از زیرساخت‌های مدرن، قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر در سراسر پورتوریکو حمایت می‌کند، در این صورت مشاغل محلی مناسبی نیز فراهم می‌شود. سرمایه‌گذاری EPA در حوزه زیرساخت‌های آبی پورتوریکو منجر به کاهش آلودگی و آب پاک‌تر در سراسر جزیره می‎‌شود.

بحران شدید آب در فقیرترین شهر فرانسه

مایوت، جزیره‌ای با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در اقیانوس هند و فقیرترین جزیره تحت قلمروی فرانسه که به دلیل شرایط جوی، مدیریت نامناسب و سرمایه‌گذاری ناکافی دچار بحران آب شده، در بحران بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود قرار گرفته است.

آب پیش از این یکی از ثروت‌های کمیاب مایوت بود و ۸۰ درصد از آب جزیره از مناطق کوهستانی و جنگلی داخلی تأمین می‌شد. اما اکنون مایوت در یک بازه شش‌ساله خشکسالی قرار دارد و به‌تازگی خشک‌ترین سال خود را از سال ۱۹۹۷ پشت سر گذاشته است.

در هر سه روز تنها یک بار از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ صبح آب جاری می‌شود و خانواده‌ها ۱۸ ساعت برای استفاده فرصت دارند. کسانی هم که در محله‌های فقیرتر مایوت زندگی می‌کنند و لوله‌کشی ندارند، در کنار شیرهای عمومی صف می‌کشند. پس از آن دوباره به مدت ۴۸ ساعت جریان آب قطع می‌شود.

بیماری‌هایی از جمله وبا، گاستروانتریت حاد و حصبه در این شهر در حال افزایش است، سلامت جسمی و روانی ساکنان در خطر است و ارتش فرانسه به‌تازگی برای توزیع آب و فرونشاندن تنش‌ها بر سر ذخایر مداخله کرده است.

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴/ تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

کاهش پسماند غذایی در ایالت آریزونا

چند سازمان با همکاری یکدیگر یک سرویس جدید برای کاهش ضایعات غذایی خانگی در منطقه کلان‌شهری فینیکس در ایالت آریزونا ارائه کرده‌اند. ساکنان این شهر می‌توانند در سرویس R.City x Mill ثبت‌نام کنند و یک سطح مخصوص دریافت کنند که قادر است ضایعات مواد غذایی را به کمپوست تبدیل کند، در این صورت پسماند غذایی باعث ایجاد بوی بد نمی‌‎شود، سپس از کمپوست ایجاد شده برای رشد محصولات کشاورزی استفاده می‌‎شود.

شهروندان باید به‌منظور بهره‌مند شدن از خدمات سرویس یادشده از جمله دریافت سطل آشپزخانه مخصوص، شارژ نامحدود فیلتر بو، پشتیبانی اختصاصی و کمپوست، ماهیانه ۳۵ دلار هزینه پرداخت کنند؛ سطل‌های در نظر گرفته شده می‌توانند پسماند غذایی مانند استخوان‌، گوشت، لبنیات و غیره را در طول شب خشک و آسیاب کند، بنابراین مواد غذایی به ماده‌ای خشک و بدون بو تبدیل می‌شوند که شبیه تفاله قهوه است. از مواد تولید شده برای کشت محصولات تازی و فصلی مانند کدو، بامیه، کلم پیچ، خیار، هویج، سبزی و بادمجان استفاده می‌‎شود.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر فرانسوی

شهرداری مون‌پلیه فرانسه در آستانه سال ۲۰۲۴، حمل‌ونقل را برای تمام شهروندان رایگان خواهد کرد و سرویس جدید «ترام اتوبوس» را برای ترویج استفاده از گزینه‌های پایدار تردد به بهره‌برداری می‌رساند. به این ترتیب مون‌پلیه آماده تبدیل شدن به بزرگ‌ترین منطقه شهری فرانسه با حمل‌ونقل عمومی رایگان است. این تغییر بزرگ در ۲۱ دسامبر به‌عنوان هدیه کریسمس زیبا برای ساکنان این کلان‌شهر مدیترانه‌ای آغاز می‌شود و از سال ۲۰۲۴ همه ساکنان مون‌پلیه می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی رایگان ۲۴ ساعته در هفت روز هفته بهره‌مند شوند. برای این منظور، ساکنان باید یک کارت حمل‌و نقل رایگان مخصوص با خود داشته باشند.

راه‌اندازی خدمات حمل‌ونقل عمومی رایگان برای همه ساکنان در واقع نشان‌دهنده یک اقدام توسعه‌محور است، زیرا پیش از این، حمل‌ونقل رایگان در تعطیلات آخر هفته و برای ساکنان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در دسترس بوده است.

تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

تعدادی از مناطق نوآور سراسر بریتانیا در راستای برنامه تحول دیجیتال این کشور، سهمی معادل ۳۶ میلیون پوند از بودجه دولتی را برای تسریع انجام پروژه‌های 5G در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، سلامت، انرژی، حمل‌ونقل و مدیریت آب دریافت خواهند کرد.

بریتانیا استراتژی زیرساخت بی‌سیم خود را برای ترویج استفاده از فناوری‌های پیشرفته آغاز کرده است تا در بحث نوآوری‌های مخابراتی، تضمین شبکه‌های امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر تحول‌آفرینی کند. چندین منطقه نوآور بریتانیا برای پیاده‌سازی این طرح انتخاب شده‌اند که هرکدام با مجموعه متفاوتی از چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با موقعیت مکانی، صنایع محلی و نیازهای فناوری روبرو است. اجرای این طرح می‌تواند منجر به مزایای بهره‌وری ۱۵۹ میلیارد پوندی تا سال ۲۰۳۵ شود.

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴/ تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

عزم برلین در ترویج حمل‌ونقل سبز با قطار مغناطیسی شناور

برلین، پایتخت آلمان، قصد دارد یک مسیر آزمایشی پنج تا هفت کیلومتری برای پروژه حمل‌ونقل سبز با استفاده از قطار مغناطیسی شناور بسازد و با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون یورویی از صندوق ویژه آب‌وهوا در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک سامانه قطار شناور مغناطیسی یا همان MagLev، یک قطار مونوریل است که در ساخت آن از دو مجموعه آهنربا استفاده می‌شود: یکی برای بلند کردن و شناور کردن قطار روی ریل و یک مجموعه برای رانش قطار به سمت جلو.

قطار در امتداد یک مسیر آهنربایی که ثبات و سرعت قطار را کنترل می‌کند حرکت می‌کند. به حرکت درآوردن و شناورسازی به هیچ قطعه متحرکی نیاز ندارد و با سیستم قطارهای مونوریل الکترومکانیکی که دارای چندین قطعه متحرک در هر بوژی (سیستم حرکتی واگن) هستند، متفاوت است و درنتیجه اصطکاک قطار در تماس با مسیر از بین می‌رود. به همین دلیل قطارهای مغناطیسی بی‌صداتر از آنها است و قابلیت حرکت با سرعت‌های بسیار بالایی را دارند.

عرضه نخستین دوچرخه خورشیدی جهان در هند

نخستین دوچرخه‌های خورشیدی تجاری جهانی در هند تولید شده است که تنها با ۳۰ کیلوگرم وزن و باتری‌های پنج آمپری قابلیت شارژ شدن در عرض چهار الی پنج ساعت و تحمل صد کیلوگرم وزن را دارد. دانشجویان مهندسی برق مشغول در یک شرکت هندی موفق به تولید این دوچرخه‌های خورشیدی قابل دوام تجاری شدند که به یک پنل خورشیدی و یک تنظیم‌کننده شارژ باطری مبتنی بر میکروکنترلر یا ریزکنترل‌گر مجهز هستند.

تولیدکنندگان دوچرخه‌های خورشیدی را تنها وسایل‌نقلیه صفر انتشار خالص معرفی کردند، زیرا دیگر وسایل‌نقلیه الکتریکی که طبق معمول در طول شب شارژ می‌شود به ابزارهایی متکی هستند که به‌طور عمده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق بهره می‌برند. شرکت تولیدکننده در حال حاضر در حال مذاکره با دولت است تا به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید یارانه دریافت کند.

تشخیص چهره‌های خطرآفرین در المپیک ۲۰۲۴/ تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

کد خبر 706704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.