افزایش استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر در اروپا

افزایش استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر در ترکیب انرژی سراسر اتحادیه توسط کمیسیون اروپا و با افتتاح بانک هیدروژن در حال وقوع است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا از برنامه‌های خود برای افتتاح بانک هیدروژن به‌منظور حمایت از افزایش هیدروژن تجدیدپذیر در ترکیب انرژی سراسر اتحادیه رونمایی کرد. ایده این است که ۸۰۰ میلیون یورو از صندوق‌های اروپایی برای کمک به صنعت و در عین حال تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی در دسترس باشد. انتظار می‌رود هیدروژن سبز نقش کلیدی در کربن‌زدایی اتحادیه اروپا ایفا کند تا بتواند به اهداف کاهش انتشار تا سال ۲۰۵۰ دست پیدا کند.

اتحادیه اروپا، رهبر جهانی در استفاده از سوخت پاک

اتحادیه اروپا تصمیم دارد با این اقدام خود را به‌عنوان رهبر جهانی در استفاده از این فناوری‌های جدید معرفی کند و نشان دهد توانایی بالایی در جایگزینی سوخت‌های فسیلی با هیدروژن سبز و تولید فولادی با ردپای کربن بسیار کم یا صفر دارد که پاسخ‌گوی نیاز سوخت ماشین‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها و حتی هواپیماها و کشتی‌هایی باشد که با هیدروژن سبز تغذیه می‌شوند.

افزایش استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر در اروپا

هیدروژن در ۲۰۲۲ کمتر از دو درصد از مصرف انرژی بلوک را تشکیل می‌داد و عمدتاً برای تولید محصولات شیمیایی مانند پلاستیک و کود استفاده می‌شد. با این حال اولویت اتحادیه اروپا توسعه هیدروژن تجدیدپذیر و هدف آن تولید ۱۰ میلیون تن و واردات ۱۰ میلیون تن دیگر تا ۲۰۳۰ است.

بحران انرژی که اروپا تا این لحظه با آن روبه‌رو شده است، بیانگر وابستگی شدید آن به سوخت‌های وارداتی بود و با توجه به توانایی این قاره در تولید هیدروژن به‌ویژه در کشورهایی که از انرژی‌های باد و خورشید زیادی برخوردار هیوندای می‌توان از شدت این وابستگی به میزان چشمگیری کم کرد. بنابراین اسپانیا، ایرلند و دانمارک کشورهای عالی برای تولید هیدروژن هستند.

اتحادیه اروپا با این وجود به واردات هیدروژن نیاز دارد که در این راستا با آفریقای جنوبی، برزیل و عربستان سعودی همکاری می‌کند. اروپا هنوز همواره نیازمند زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه است اما در حال حاضر پروژه‌هایی در دست انجام دارد. یکی از این پروژه‌ها بررسی ساخت یک خط لوله هیدروژنی ۴۰۰ مایلی در زیر دریای شمال و آماده‌سازی یک خط لوله زیر آبی برای انتقال هیدروژن سبز بین اسپانیا و فرانسه است.

افزایش استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر در اروپا

کد خبر 706692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.