۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
هوای اصفهان ناسالم ثبت شد

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه سوم آذر) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _جمعه، سوم آذر_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۴۳، خرازی با شاخص ۱۱۸، پروین با شاخص ۱۴۸ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

امروز بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در ایستگاه‌های انقلاب با شاخص ۱۵۵، رهنان با شاخص ۱۵۳، کردآباد با شاخص ۱۵۵، میرزاطاهر با شاخص ۱۶۵ در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

همچنین سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۳۳، سپاهان‌شهر با شاخص ۱۲۶، فیض با شاخص ۱۱۴، کاوه با شاخص ۱۱۸، ولدان با شاخص ۱۱۳ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۰۰، پارک زمزم با شاخص ۸۶، زینبیه با شاخص ۷۲، فرشادی با شاخص ۹۹، ولدان با شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه زرین‌شهر، سجزی و مبارکه، است، شاخص کیفی هوای زرین‌شهر با شاخص ۱۵۸ و مبارکه با شاخص ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز)، سجزی با شاخص ۱۲۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، سجزی، نجف‌آباد، دولت‌آباد، قهجاورستان و شاهین‌شهر فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 706674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر هوا ناسالم است چرا تعطیل نمیکنید بچه ها گناه دارند عوضش فضای مجازی یعنی همان شاد رادنبال کنید دو سه روز توی شاد درس بخونند تا هوا بهتر شود من پسرم خیلی ضعیف بااینکه هشتم سر کوچکترین آلودگی مریض میشه