بازیکنان و مربیان مشترک ذوب‌آهن و استقلال؛ از عبدالعلی چنگیز تا مهدی مهدی‌پور

درحالی روز شنبه ذوب‌آهن و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم‌، بازیکنان و مربیان مشترکی دارند که تقابل‌های این تیم در ادوار لیگ را جذاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر شنبه_ چهارم آذر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه فولادشهر اصفهان شاهد یک تقابل فوق‌العاده حساس خواهد بود، جایی که از هفته یازدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران، دو تیم ذوب‌آهن و استقلال تهران به مصاف هم می‌روند.

این فصل برای ذوب‌آهن تا اینجا عالی پیش رفته است. آنها که محمد ربیعی را جایگزین مهدی تارتار کرده‌اند، مشکلات گذشته را فراموش، و فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند. کسب ۵ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست، سبب شده گاندوها با ۱۸ امتیاز و یک بازی بیشتر از استقلال، سپاهان و پرسپولیس، رده سوم جدول را اشغال کنند.

این در حالی است آبی‌های پایتخت‌نشین هم که یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایران و آسیا هستند، با وجود مشکلات فراوان، تحت هدایت جواد نکونام در حد یک مدعی قهرمانی ظاهر شده‌اند.

با وجود مشکلات بین سرمربی و مدیریت، و همچنین گلایه جواد نکونام از عدم جذب بازیکنان مد نظر، استقلال عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و با ۲۲ امتیاز از ۹ دیدار، صدرنشین قاطع لیگ بیست‌دوم تا این‌جاست.

به مناسبت دیدار ذوب‌آهن و استقلال تهران، در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی بازیکنانی که به‌طور مشترک، سابقه پوشیدن پیراهن این دو باشگاه را داشته یا دارند.

شاهرخ بیانی، رضا احدی، هادی شکوری، فراز فاطمی، هوار ملامحمد، حسن اشجاری، ابراهیم تقی پور، عبدالعلی چنگیز، محمد قاضی، مصطفی اکرامی، محسن بیاتی نیا، هاشم بیک زاده، شاهین خیری، بختیار رحمانی، میلاد فخرالدینی، ایمان موسوی، رشید مظاهری، مهدی مهدی پور، امیر ارسلان مطهری، عارف غلامی، سجاد آقایی، علی دشتی، مجتبی حقدوست، فرشاد محمدی، مرتضی تبریزی، زبیر نیک نفس و..... از جمله نفرات حاضر در لیست هستند.

البته به جز بازیکنانی که اشاره شدند، چندین سرمربی هم سابقه نشستن روی نیمکت دو تیم را داشته و دارند. بدون شک سرشناس‌ترین چهره‌، مرحوم ناصر حجازی بوده، که در دهه ۷۰ روی نیمکت هر دو تیم نشسته است‌، بیژن ذوالفقار نسب، فیروز کریمی، علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی هم سایر مربیانی هستند که در هر دو تیم سابقه مربیگری دارند.

استقلال و ذوب آهن یکی از قدیمی‌ترین دیدارهای لیگ در ایران محسوب می‌شود، این ۲ تیم اولین بار سال ۱۳۵۲ یعنی ۴۹ سال قبل در مسابقات فوتبال لیگ ایران به مصاف هم رفتند.

با همه این تفاسیر باید دید جدال حساس روز شنبه دو تیم با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد؟ اینکه آیا ربیعی با خواباندن مچ جواد نکونام این هفته را در صدر جدول می‌گذراند، یا اینکه سرمربی استقلال، با ۳ امتیاز مهم، نصف جهان را به سمت پایتخت ترک می‌کند.

کد خبر 706647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.