اساتید بسیجی افتخارات ارزشمندی برای کشور کسب کرده اند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اساتید بسیجی با تکیه بر توان داخلی افتخارات ارزشمندی برای کشور کسب کرده و می توانند کشور را از چالش و گردنه های سخت عبور دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اسماعیل چمنی در نشست سیاسی جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: در سایه تشکیل بسیج، جنگ هشت ساله به خوبی مدیریت شد و به همه دنیا نشان داده شد که با تفکر بسیجی می‌توان در مقابل تمام دنیا ایستاد و دشمنان را زمین گیر کرد.

وی افزود: امروز تفکر بسیجی در کشورهای مختلف به عنوان یک الگو از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته و در سایه آن در کشورهای مختلف از جمله فلسطین، سوریه، لیبی، یمن، لبنان و غیره در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی ایستاد و دشمنان خود را به زانو درآورده‌اند.

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل با بیان اینکه تفکر بسیجی خواب را از چشم دشمنان گرفته است، ادامه داد: امروز علیرغم تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی افتخارات ارزشمندی در حوزه تولید علم و فناوری برای کشور کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی در نظام حکمرانی تولید فکر کرده و می‌توانند کشور را در چالش‌های مختلف از گردنه‌های سخت عبور دهند، خاطرنشان کرد: با داشتن تفکر بسیجی و تولید ایده‌های نو می‌توان بر تمامی مشکلات کشور غلبه کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تفکر بسیجی را راهگشای بسیاری از مسائل عنوان کرد و گفت: با تفکر بسیجی و تلاش جامعه دانشگاهی می‌توان مرجعیت علمی را به کشور بازگرداند.

وی جمهوری اسلامی ایران را جزو ۱۰ کشور سازنده پهباد در دنیا معرفی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید علم در جهان رتبه ۱۵ را داشته و با تفکر بسیجی می‌توان حوزه تولید علم را به حوزه نوآوری نزدیک کرده و همه میادین علمی و فناوری را تسخیر کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار امیدواری کرد و گفت: می‌توانیم با تلاش و کوشش جامعه دانشگاهی به قله‌های رفیع علمی در سطح دنیا برسیم.

بسیج نماد راهبری در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی بسیجی بودن را لطف پروردگار دانست و افزود: بسیج نماد راهبری در کشور است.

وی با تاکید بر نقش ویژه اساتید بسیجی در جبهه جنگ نرم، گفت: نخبگی تلنبار کردن استعداد، دانایی و مدرک نیست؛ بلکه نخبگی با تفکر بسیجی اتخاذ تصمیم در بزنگاه‌ها با استفاده از توانایی فردی است.

اساتید باید جامعه را از لحاظ فکری اداره کنند

سرهنگ جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه عزت و عظمت بسیج به دورهم بودن آن است، گفت: فرمانده و محور حرکت و میدان اساتید هستند و اساتید باید جامعه را از لحاظ فکری اداره کنند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید دو بال تخصص و تعهد را در دانشجویان پرورش می‌دهند، افزود: بسیج به دنبال هیچ چیزی به جز جامعه سالم نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان بسیج الگوی موفق برای مقابله با بحران‌های داخلی و خارجی است، ادامه داد: بسیج اساتید به عنوان گل سرسبد اقشار بسیج باید جهت دهنده و حرکت کننده باشد.

لازمه بسیجی بودن، مخلص بودن و نتیجه مخلص بودن، حریت و آزادگی است

مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز با بیان اینکه لازمه بسیجی بودن، مخلص بودن و نتیجه مخلص بودن، حریت و آزادگی است، گفت: امروز یکی از اماکن مهم که دشمن مورد هدف قرار داده است، محیط‌های علمی، فکری و دانشگاهی است.

وی افزود: امروز به واسطه علم و زحمات اساتید، افکار و اشخاصی را تربیت کرده و آموزش می‌دهیم که حیات ملی و آینده سیاسی کشور را به دست بگیرند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با بیان اینکه بسیج با اقتدار سخن می‌گوید و هیچ‌گونه سهم خواهی ندارد، ادامه داد: حضور اساتید در چنین همایش‌هایی نماد علمی مبارزه با دشمنان است.

کد خبر 706617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.