ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه / نوآوری در عملکرد شوراهای زکات صورت بگیرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: نوآوری در عملکرد شوراهای زکات باید صورت بگیرد و ضرورت دارد که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا این واجب بزرگ را در جامعه پررنگ کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدمرتضی بختیاری، بعدازظهر امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در شورای زکات استان کردستان، با بیان اینکه تقدیم پنج هزار و ۴۰۰ شهید در استان کردستان به نظام اسلامی، نشان‌دهنده طینت پاک مردم این استان است، اظهار کرد: مردم استان کردستان در عرصه دینداری و وفاداری نقش خود را بسیار خوب ایفا کرده‌اند که نشانه بارز آن هم در دو هفته گذشته، در جمعیت باشکوه مردم و حضور آگاهانه آنها در استقبال از رئیس‌جمهور بود.

وی در ادامه گفت: شوراهای زکات در کل کشور فعال هستند که استان کردستان یکی از فعال‌ترین شوراهای زکات را در کشور دارد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: امروز گزارش بسیار خوبی در بحث پرداخت زکات در استان کردستان ارائه شد که لازم است این آمارها به اطلاع همگان برسد.

بختیاری اضافه کرد: شهرستان‌ها نیز گزارش اقدامات و درآمدهای زکات را باید به صورت منظم ارائه دهند که در این راستا حمایت‌های ائمه جمعه و فرمانداران بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: در آیات و روایات بسیاری بر اهمیت پرداخت فریضه زکات تاکید شده است چون بسیاری از گره‌های زندگی را همین پرداخت زکات رفع می‌کند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: نوآوری در عملکرد شوراهای زکات باید صورت بگیرد و ضرورت دارد که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا این واجب بزرگ را در جامعه پررنگ کنیم.

بختیاری با بیان اینکه زکات طهارت مال است، خاطرنشان کرد: برکات زکات و حل مشکلاتی که از محل پرداخت آن صورت گرفته است باید برای عموم جامعه بیان شود.

ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه / نوآوری در عملکرد شوراهای زکات صورت بگیرد

جمع‌آوری بیش از ۵۴ میلیارد تومان زکات در کردستان

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دبیرخانه شورای زکات استان کردستان در هشت ماهه سال جاری، توانسته ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات را جمع‌آوری و ثبت کند که از این مبلغ ۲ درصد آن مربوط به زکات غلات، ۱۳ درصد زکات واجب، ۷۶ درصد فطریه عام، ۲ درصد زکات فطریه سهم السادات، یک درصد کفاره عمد، شش درصد کفاره غیرعمد و یک صدم درصد نیز زکات مستحبی بوده است.

وی افزود: تعداد روستاهایی که مبلغان و کارکنان کمیته امداد استان برای بحث جمع‌آوری زکات در آنها حضور پیدا کرده‌اند یک هزار و ۲۱۳ روستا بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: امسال بالغ بر ۸۰۰ جلسه شورای زکات در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان کردستان برگزار شده است.

طوسی به نحوه هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آئین‌نامه زکات، در دو بخش محرومان و پروژه‌های عام‌المنفعه می‌توانیم زکات جمع‌آوری شده را هزینه کنیم که در بخش محرومان حدود ۳۳ هزار نیازمند از این محل منتفع شده‌اند.

وی افزود: در بحث امور محرومان، زکات جمع‌آوری شده صرف کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، احداث و خرید مسکن مددجویان، بازسازی و مرمت مسکن مددجویان و کمک معیشت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه نیز ۳۷ میلیارد ریال زکات صرف شده که به پروژه‌هایی همچون احداث و تعمیر مسجد، احداث و تعمیر خانه عالم و یک پروژه عام‌المنفعه اختصاص یافته است.

کد خبر 706606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.