زمین‌های واگذار شده در روستاهای اطراف قزوین زیرساخت‌های مناسب را ندارد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با انتقاد از واگذاری زمین در روستاها برای طرح جوانی جمعیت، گفت: پس از پیگیری‌های مداوم خانواده‌ها شنیده‌هایی مبنی بر تحویل زمین در جوار روستاهای اطراف با فاصله حدود ۲۰ کیلومتر از شهر به گوش می‌رسد که زیرساخت مناسب را ندارد.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون کاهش جمعیت جوان کشور و به کار بردن تعبیر «خطر بزرگ» توسط ایشان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع دو سال پیش قانونی جامع در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «قانون جوانی جمعیت» به تصویب رسید و در این قانون برای تمام سازمان‌ها و نهادهای کشور تکالیفی معین شد، اما به نظر می‌رسد قوانین مصوب به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرای این قانون در شهر و استان قزوین افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ خانواده سه فرزندی و بیشتر در استان برای بهره‌مندی از زمین رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، نزدیک به هزار خانواده در شهر قزوین سکونت دارند، تا این لحظه زمینی در شهر قزوین به متقاضیان تحویل داده نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه کم‌کاری متولیان در این خصوص به‌طور کامل مشهود است، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مداوم خانواده‌ها، شنیده‌هایی مبنی بر تحویل زمین در جوار روستاهای اطراف با فاصله حدود ۲۰ کیلومتر از شهر به گوش می‌رسد که به دلیل نبود زیرساخت مناسب مورد گلایه شهروندان قرار گرفته است.

اللهیاری با انتقاد از واگذاری زمین در روستاها در قالب طرح جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت باید به مشمولان ساکن در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر و در شهرک‌های اطراف شهر محل سکونت، زمین واگذار و سند مالکیت بعد از پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی، تحویل والدین شود.

وی با تاکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کاهش جمعیت کشور تنها موضوعی است که خواب را از چشم ایشان گرفته است، افزود: در چنین برهه‌ای که عده‌ای وارد عرصه شدند و تصمیم گرفتند با این بحران مقابله کنند، شاهد تصمیمات دلسردکننده متولیان امر هستیم.

کد خبر 706587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.