مطالبه جدی شورا از شهردار جدید ملاک عمل قرار دادن بودجه است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در سه یا چهار ماه پایانی سال مطالبه جدی ما از شهردار جدید ملاک عمل قرار دادن بودجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، عباس خسروانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جلسه شورای اداری شهرداری اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته ما ۵۸ درصد اعتبارات عمرانی را جذب کردیم و این موضوع برای شورا قابل پذیرش نیست و نشان می‌دهد ضعف‌هایی در برخی از بخش‌های مدیریت شهری وجود دارد که باید مرتفع شود.

وی افزود: شهردار باید پروژه‌هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد را مورد اهتمام ویژه‌ای قرار دهد که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در موضوع درآمدی باید ۹۷۰ میلیارد تومان از املاکی که مربوط به شهرداری است را به فروش برسانیم که تا این لحظه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته و در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، دچار کسری بودجه جدی خواهیم بود.

خسروانی افزود: در موضوع ارزش افزوده موانعی وجود دارد و شورا در حال پیگیری آن است، نیاز به همراهی شهرداری در این زمینه به جد وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه درآمدهای شهرداری بسیاری از آرای ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ بلاتکلیف مانده‌اند و شهرداری پیگیری برای حاصل شدن آن‌ها نداشته و اقدام به جذب درآمدهای حاصل از این موارد نمی‌کند و این مورد، نیاز به توجه ویژه دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: دیگر مطالبه شورا در مبحث تدوین بودجه ۱۴۰۳ است که باید جلسات کارشناسی آن از همین امروز آغاز شود تا در روزهای پایانی سال به مشکلات خاصی برخورد نکنیم و شورا با آرامش و به دور از شتاب‌زدگی نسبت به بررسی آن اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 706568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.