استقلال خوزستان 1- سپاهان 3/ پیروزی روحیه بخش قبل از آسیا

تیم​‌های استقلال خوزستان و سپاهان در اولین دیدار از هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که تیم اصفهانی موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد حریف عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، دوم آذرماه_ از ساعت ۱۶:۴۵ تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که بازی در نیمه اول با دو گل به سود تیم اصفهانی خاتمه یافت.

در نیمه دوم سپاهان تفکرات دفاعی خود را در این بازی پیاده کرد و در سوی دیگر استقلال خوزستان که میل زیادی به زدن گل داشت با حملاتی که به خصوص از سمت راست طراحی می‌کرد چند بار تا یک قدمی باز کردن دروازه سپاهان پیش رفت.

سپاهان که در نیمه دوم عملکردی متفاوت و دور از انتظار به نمایش گذاشت در نهایت در دقیقه ۸۴ دروازه‌اش از روی نقطه پنالتی باز شد تا اختلاف به حداقل برسد و چند دقیقه پایانی بازی با هیجان بیشتری دنبال شود.

با این وجود اما سپاهان توانست برتری خود را هرطور که بود با چنگ و دندان حفظ کند و روی یک ضد حمله گل سوم را به ثمر برساند تا برتری سه بر یک سپاهان نتیجه پایانی بازی باشد. سپاهان با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد.

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان

ورزشگاه: غدیر اهواز

تماشاگر: نزدیک به هزار نفر

گل‌ها:

حسن شوشتری (دقیقه ۸۴، پنالتی) برای استقلال خوزستان؛ آریا یوسفی (دقایق ۱۳ و ۳۳) و شهریار مغانلو (دقیقه ۸+۹۰) برای سپاهان

اخطار:

اخطار: هادی محمدی (دقیقه ۱۸) از سپاهان

اخطار: احمدرضا جلالی (دقیقه ۲۵) از استقلال خوزستان

اخطار: حسن شوشتری (دقیقه ۳۹) از استقلال خوزستان

استقلال خوزستان: حسن پورحمیدی، عبدالعظیم گوک، محمود مطلق زاده، حسن شوشتری، جواد آقایی پور (۸۸- ابوالفضل طاهرنژاد)، متین کریم زاده (۴۶- بهروز بارانی)، امیر محمد محکم کار (۶۹- علیرضا کاظمی)، ابوالفضل کوهی (۴۶- محمد حسین باصری)، حسین ساکی، علیرضا خوشکفا و احمدرضا جلالی (۴۶- محمد طیبی)

سرمربی: سیروس پورموسوی

سپاهان: نیما میرزازاد، هادی محمدی (۴۶- محمد دانشگر)، برایان دابو (۷۹- محمد جواد حسین نژاد)، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (۷۹- کاوه رضایی)، آریا یوسفی، میلاد زکی‌پور (۸۴- رامین رضائیان)، محمد قربانی، شهریار مغانلو، احسان پهلوان (۶۱- رضا اسدی) و سیاوش یزدانی

سرمربی: خوزه مورایس

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

اولین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در شرایطی بین استقلال خوزستان و سپاهان برگزار می‌شد که مهمترین نکته بازی قبل از شروع، عدم حضور پنج ملی پوش سپاهان در ترکیب ابتدایی تیم بود. مورایس به غیر از دانشگر، رضائیان، حسین‌نژاد و اسدی، حتی از نیازمند هم در چارچوب دروازه استفاده نکرده بود تا به بازیکنانی که بیشتر در بازی‌های قبل نیمکت نشین بودند فرصت بازی برسد.
هرچند سپاهان دقایق ابتدایی بازی را متزلزل آغاز کرد اما خیلی سریع بر توپ و میدان مسلط شد و با چند حمله خطرناک نشان داد قصد دارد خیلی زود دروازه میزبان خود را باز کند.

سپاهانی‌ها به هدف خود هم رسیدند و روی یکی از کرنرهای خود در دقایق ابتدایی، این آریا یوسفی بود که حرکت تمرین شده تیم را با ضرب‌های بیرون پا به زیبایی به گل تبدیل کرد تا طلایی پوشان به گل اول بازی که اهمیت زیادی داشت برسند.

با این گل استقلال خوزستان برای جبران کمی از لاک دفاعی بیرون آمد و همین اتفاق کافی بود تا سپاهان با استفاده از فضای پشت مدافعان استقلال خوزستان موقعیت را برای زدن گل دوم ایجاد کند، جایی که پاس پشت دفاع محمد کریمی موجب تک به تک شدن یوسفی شد تا او با ضرب‌های دقیق گل دوم خود و تیم را به ثمر برساند.

سپاهان که تقریباً کار میزبان را در ۳۳ دقیقه تمام کرده بود در یک ربع پایانی بازی در نیمه نخست بیشتر قصد کنترل بازی و حفظ نتیجه را داشت که در این امر موفق بود تا نیمه نخست با همان دو گل به پایان برسد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۳- سپاهان) - کرنر ارسالی سپاهان از سمت راست به پشت محوطه جریمه رسید تا آریا یوسفی با کنترل توپ و ضربه بیرون پای زیبا دروازه میزبان را باز کند.

۲-۰ (دقیقه ۳۳- سپاهان) - پاس ارسالی بلند به پشت مدافعان استقلال خوزستان در موقعیتی تک به تک به یوسفی رسید تا او با یک ضربه دقیق گل دوم سپاهان را هم به ثمر برساند.

۱-۲ (دقیقه ۸۴- استقلال خوزستان) - ضربه پنالتی استقلال خوزستان را حسن شوشتری بر خلاف جهت شیرجه میرزازاد به گل تبدیل کرد.

۳-۱ (دقیقه ۸+۹۰- سپاهان) - در یک ضد حمله توپ در میانه زمین استقلال خوزستان به مغانلو رسید و او با حرکتی به قلب دفاع کم تعداد حریف با ضربه‌ای با پای راست گل سوم سپاهان را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- در همان ثانیه‌های ابتدایی بازی استقلال خوزستان می‌رفت تا در یک موقعیت تک به تک به گل برسد اما میرزازاد توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵- ارسال یوسفی از سمت راست در مرکز محوطه جریمه به مغانلو رسید اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰- روی یک حمله سریع از سمت بازیکنان سپاهان آریا یوسفی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را پورحمیدی دفع کرد.

دقیقه ۷۰- آقایی پور در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد و با یک شوت دقیق می‌رفت تا دروازه سپاهان را باز کند اما سیاوش یزدانی با جایگیری روی خط دروازه با ضربه سر توپ را از روی خط بیرون کشید تا گل حتمی تیم میزبان از دست برود.

دقیقه ۷۳- حرکت در عرض شوشتری پشت محوطه جریمه سپاهان و ضربه محکم او که از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

خوزه مورایس در این دیدار از هیچ یک از پنج بازیکن ملی پوش خود در ترکیب اصلی استفاده نکرده بود اما موفق شد برابر تیم قعرنشین به پیروزی برسد تا تیمش با وجود بازی‌های کمتر و کسر امتیاز به صدر جدول نزدیک شود.

بهترین بازیکن:

آریا یوسفی، بازیکن جوان سپاهان که در این دیدار در پست دفاع راست به جای رضائیان به کار گرفته شده بود با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 706562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.