آیین‌نامه و دستورالعملی برای تبلیغات مد و لباس در فضای مجازی نداریم

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: آیین‌نامه و دستورالعملی در حوزه تبلیغات مد و لباس در فضای مجازی نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سجاد لطفی امروز _پنجشنبه دوم آذرماه_ در کارگروه ساماندهی مدولباس استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: تا امروز آئین‌نامه و دستورالعملی برای تبلیغات حوزه مد و لباس تهیه نشده و عامل برخی ناهنجاری‌ها در حوزه تبلیغات البسه زنانه در فضای مجازی همین مسئله است.

وی افزود: اینکه می‌بینیم برای تبلیغات لباس‌های زنانه خاص و مجلسی از افرادی استفاده می‌شود که چهره آن‌ها در عکس‌ها و فیلم‌ها مشخص است، به دلیل فقدان دستورالعمل در این حوزه است.

دبیر کارگروه ملی مد و لباس در ادامه صحبت‌هایش از ضرورت حمایت از پوشاک منطبق با شرع و قانون سخن گفت و تصریح کرد: باید به تولیدکننده‌ها و فروشندگانی که لباس پوشیده و منطبق بر موازین دینی تولید و عرضه می‌کنند، بسته‌های تشویقی برای معافیت از مالیات اعطا کنیم‌

لطفی با اشاره به اینکه چادر مظهر حجاب کامل و یک کالای راهبردی فرهنگی است، افزود: دولت باید از تولید لباس‌های متعارفی که با قوانین شرعی و کشوری هماهنگی دارند، حمایت ویژه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم راه‌اندازی پلتفرم و سکوهای ثابت فروش تأکید کرد و گفت: بسیاری از افراد چون البسه متعارف را پیدا نمی‌کنند، به دنبال پوشیدن لباس نامتعارف می‌روند و باید در این زمینه به دنبال توسعه پلتفرم‌های فروش برخط البسه متعارف و متناسب با فرهنگ و قانون کشور باشیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار، رسانه و هنر طراح را سه ضلع اصلی در تعیین محدوده پوشاک مناسب دانست و ادامه داد: همه چیز را در این بخش نباید گردن طراح بیندازیم، بلکه باید بدانیم رسانه سطح سلیقه‌اش را به مردم منتقل می‌کند و مردم هم بر همین اساس طرح و نقش پوشاکشان را انتخاب می‌کنند.

لطفی همچنین از حذف ۱۰۰ هزار محتوای مستهجن رسانه‌ای در حوزه پوشاک و لباس با همکاری پلیس فتا و دستگاه قضائی خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح مزبور حمایت از تولیدکنندگان پوشاک و البسه متعارف و جلوگیری از تخریب چارچوب‌های فرهنگی و معنوی بوده است.

کد خبر 706557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.