برخورداری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امید صالحی روز _پنجشنبه، دوم آذر_ در آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای ده‌شیخ، اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و هفت میلیارد ریال از محل منابع عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در دو سال اخیر ساکنان ۱۰۲ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر شاهد انجام طرح‌های اصلاح و توسعه شبکه و خطوط آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این زیرساخت‌ها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمکعب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته‌است.

وی تصریح کرد: اعتبارات جدیدی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تداوم پایدارسازی و ارتقای دسترسی مردم استان به ویژه مناطق روستایی به آب روستایی مصوب شده‌است.

صالحی خاطرنشان کرد: اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند.

وی افزود: در استان تنها روستاهایی که هیچ‌گونه منبع تأمین آبی در نزدیکی آنان وجود ندارد یا دارای معضلات اجتماعی هستند با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات جدی آبفا به‌ویژه در مرکز استان کمبود مخازن ذخیره آب به میزان حدود ۷۰ هزار متر مکعب است که برای کمک به رفع این نواقص، امسال مخزن پنج هزار متر مکعبی مادوان تکمیل و فرآیند اجرای مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی یاسوج شروع شده‌است.

وی افزود: در شش ماه اخیر ۲۳۵ کپسول ۴۵ کیلو گرمی، ۳۰ تن نمک طعام، ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پرکلرین و ۹۳ تن آب ژاول برای تزریق به منابع آبی استان تأمین و صرف شده‌است.

کد خبر 706556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.