افزایش سرعت قطار کرمانشاه نیازمند ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه‌آهن اراک با اشاره به اینکه افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه سبب مشکلاتی شده است، گفت: افزایش سرعت قطار کرمانشاه نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید ترکی امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه راه آهن و قطار کرمانشاه به مشهد در تشریح وضعیت این پروژه، اظهار کرد: افتتاح پروژه راه‌آهن کرمانشاه به مشهد در سال ۹۶ در حالی افتتاح شد که این پروژه هنوز به صورت کامل تکمیل نشده بود.

وی افزود: افتتاح زودتر از موعد راه آهن کرمانشاه سبب کندی سرعت در حرکت قطار بوده به گونه‌ای که در برخی از بخش‌های این مسیر سرعت حرکت تا ۶۰ کیلومتر هم کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن استان اراک به تخصیص اعتبارات دولت سیزدهم برای تکمیل آن اشاره و تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت و تکمیل پروژه در سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ به استان کرمانشاه یک هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته است.

ترکی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات لحاظ شده از سوی دولت سیزدهم تکمیل پروژه راه آهن در حال اجرا بوده و اصلاح خطوط ریلی و افزایش تعداد ایستگاه‌ها در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، در ادامه این بازدید در بخش دیگر از مسیر خط ریلی راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب بازدید شد.

کد خبر 706550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بایداداره کل راه اهن کرمانشاه مستقل ازاراک باشه علت طولانی شدن تکمیل قطارخسروی کربلا هم همین موضوعه