جذب ۷ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه اهن کرمانشاه در دو فاز طراحی شده است، گفت: فاز اول آن رسیدن قطار به کرمانشاه و فاز دوم هم امتداد تا مرز خسروی بود که برای این کار ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محسن منصوری در امروز _ پنجشنبه دوم آذر_ حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تکمیل راه کرمانشاه و تداوم آن تا مرز خسروی از اهمیت زیادی برخوردار است و تأثیر زیادی در جابجایی هرچه آسان‌تر زائران دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن کرمانشاه به دو بخش تقسیم شده است که بخش اول آن مربوط به مسیر کرمانشاه - اسلام آباد غرب و بخش دوم مسیر اسلام آباد غرب به خسروی می‌شود، افزود: برای بخش اول کار به ۲ هزار میلیارد تومان و برای بخش دوم هم به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای تأمین اعتبار دو هزار میلیارد تومانی امتداد راه کرمانشاه به اسلام آباد غرب در حال پیگیری هستیم، خاطرنشان کرد: از آن جا که تأمین اعتبار پروژه تا مرز خسروی از طریق اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست باید به فکر تأمین آن از منابع مختلف باشیم.

منصوری در خصوص راه آهن کرمانشاه تاکید کرد: این پروژه عظیم که سال‌ها پیش افتتاح شده دارای نواقصی است که برای رفع آنها در مجموع به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار رفع نواقص فعلی راه آهن کرمانشاه باید از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، بخشی از محل منابع ارزی و تهاتر و بخشی هم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند تأمین شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این پروژه راه آهن کرمانشاه تکمیل کننده کریدور شرقی و غربی حمل و نقل ریلی کشور است مشکلات آن مرتفع و مردم این استان از خدمات بهتر و گسترده‌تری استفاده کنند.

منصوری به تخصیص هفت هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همین تخصیص اعتبار باعث شده تا پروژه‌های استان با سرعت بیشتری دنبال و عملیاتی شوند.

وی با اشاره به طرح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه، افزود: این پروژه که برای تکمیل آن به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، هم اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم اجرای این پروژه را در سفر دوم رئیس جمهور به کرمانشاه بگنجانیم تا بتوانیم اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز آن دریافت کنیم.

کد خبر 706517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.