خودکفا شدن ۵۸ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در سال جاری

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعهد امسال کمیته امداد، خودکفا شدن ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش است که امروز این آمار به ۵۸ هزار نفر در کشور رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدمرتضی بختیاری، امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد و تجلیل از یاوران اشتغال در شهر سنندج اظهار کرد: اکنون راهبران اشتغال در کشور مشغول به فعالیت هستند و اثربخشی زیادی داشته‌اند چون از ابتدا تا انتها در کنار کارجو هستند.

وی افزود: برای اینکه اشتغال پایدار به درآمد پایدار برسد یکی از روش‌های آن راهبران شغلی است که در استان کردستان هم این راهبران موفق عمل کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در اصل ۴۳ قانون اساسی کشور که ۹ بند دارد به موضوع تأمین اقتصادی جامعه، ریشه‌کن کردن فقر و تأمین امکانات و شرایط لازم برای ایجاد اشتغال برای همه افرادی که قادر به کار هستند اشاره شده که این مسئله یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد است.

بختیاری تصریح کرد: همچنین در بند سه ماده شش اساسنامه‌ای که رهبری در سال ۱۳۹۴ به کمیته امداد ابلاغ کردند تکلیف‌هایی برای ایجاد اشتغال به این نهاد واگذار شده است که ما مکلف هستیم این بستر را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ در اولین جلسه شورای عالی اشتغال تصویب شد که کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند و ۵۰ درصد را نیز اجازه دادند که برای اشتغال غیرمددجویان اختصاص داده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در همین راستا ما در استان کردستان هم داشته‌ایم افرادی را که مددجو هم نبوده و تسهیلات گرفتند و خودکفا شدند.

بختیاری تصریح کرد: امسال تعهد ما خودکفا شدن ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که امروز این آمار به ۵۸ هزار نفر در کشور رسیده است و باید برای ۴۲ هزار مابقی هم تا پایان سال تلاش کنیم.

وی گفت: خانوارهای خودکفا فقط مستمری آنها قطع می‌شود و از سایر پشتیبانی‌های کمیته امداد بهره خواهند برد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراهی خوب بانک‌های عامل در راستای اعطای تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: با همراهی بانک‌ها موفق شده‌ایم که بیش از ۸۸ درصد جذب تسهیلات اشتغال را دو سال گذشته داشته باشیم.

بختیاری تاکید کرد: باید تلاش کنیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که امروز جلوه آن را در خودکفایی سه هزار نفر در استان کردستان دیدیم.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای در راستای صادرات فرش دستباف استان کردستان به امضای رئیس کمیته امداد کشور و استاندار کردستان رسید.

کد خبر 706507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.