خودکفایی ۶ هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: طی سه سال گذشته از محل ۱۸ هزار فرصت شغلی که در کردستان ایجاد شده است، شش هزار نفر خودکفا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رضا طوسی امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد و تجلیل از یاوران اشتغال در شهر سنندج اظهار کرد: کمیته امداد در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دستور اکید به توانمندسازی خدمت‌گیرندگان، در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار فعالیت کرده و بر اساس اسناد بالادستی بویژه اساسنامه خود جهت ایجاد اشتغال در جهت شناسایی، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، استفاده از ظرفیت کارآفرینان و نظارت و ارزیابی بر شغل‌های ایجاد شده برنامه کاملی را تهیه و تدوین کرده است.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی مددجویان، خادم خدمت‌گیرندگان هستیم و البته زحمات ایجاد اشتغال بر دوش اعضای کارگروه اشتغال و تعامل و هماهنگی با بانک‌های عامل استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: طی سه سال گذشته در کمیته امداد استان حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده که ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای مددجویان و چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای غیرمددجویان بوده است.

طوسی تاکید کرد: از فرصت‌های شغلی ایجاد شده ۶۰ درصد در شهرها و ۴۰ درصد در روستاها بوده و از لحاظ جنسیتی نیز ۲۲ درصد مربوط به خانم‌های سرپرست خانواده و ۷۸ درصد مربوط به مردان بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۷ درصد فرصت‌های شغلی به افراد ۵۰ سال به بالا و ۷۳ درصد برای افراد ۲۰ تا ۵۰ سال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: طی سه سال گذشته از محل ۱۸ هزار فرصت شغلی که ایجاد شده است، شش هزار نفر خودکفا شدند که سال گذشته جشن خودکفایی سه هزار را گرفتیم و امروز هم جشن خودکفایی سه هزار نفر دیگر را برگزار می‌کنیم.

همدلی در کردستان اتفاقات خوبی را رقم زده است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه با همدلی در استان اتفاقات خوبی رقم خورده که جلوه آن در سفر اخیر رئیس‌جمهور متجلی شد، گفت: جای خرسندی دارد که کمیته امداد تجلی این مسئله است و کارکنان آن در این راستا فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: مسئولان باید کاری کنند که دعای خیر مردم پشت سرشان باشد و از خدمتگزاری آنها راضی باشند که این باعث برکت در زندگی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: تلاش ما این است در کردستان مردم از زندگی خود لذت ببرند که مسئولان و دست‌اندرکاران در این زمینه تلاش وافری دارند.

کد خبر 706479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.