تیگو ۸ پرو e پلاس را بشناسید + قیمت، مشخصات فنی و زمان شارژ

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس e پلاس اولین خودروی هیبریدی مونتاژ چین است که به بازار ایران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توسعه فناوری در زمینه حفاظت از محیط زیست رقابت قابل توجهی بین شرکت‌های که در این زمینه پیشگام هستند صورت گرفته است، به‌طوری که به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای بهبود قدرت و بهره‌وری خودروهایشان در این حوزه هستند؛ فونیکس نیز با معرفی تیگو ۸ پرو e پلاس، همزمان با رونمایی از اولین خودروی پلاگین-هیبریدی مونتاژ ایران، گام بزرگی را در عرصه تکنولوژی برداشته است. فونیکس تیگو ۸ پرو مکس e پلاس اولین خودروی هیبریدی مونتاژ چین است که به بازار ایران ارائه شده است. این خودرو در کشور چین با نام چری تیگو ۸ پرو Kunpeng e+ به بازار عرضه شده است.

بررسی ساختار و عملکرد تیگو ۸ پرو e پلاس

این خودروی هیبریدی در طراحی ظاهری و داخلی تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ارائه شده خود ندارد، اضافه شدن دو موتور برقی در کنار موتور بنزینی باعث شده است که این خودرو قدرت بیشتری نسبت به نسخه‌های بنزینی خود داشته باشد، باتری این خودرو زیر ماشین، بین صندلی‌های ردیف اول و دوم قرارگرفته که موجب شده فاصله کف خودرو از سطح زمین چند سانتی متر کاهش یابد، تنها تفاوت ظاهری که می‌توان در تیگو ۸ پورو e پلاس نسبت به نسخه بنزینی آن اشاره کرد درگاه ورودی شارژ باتری‌های موتور برقی است که روی گلگیر جلو سمت راننده تعبیه شده است و اگر از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم لوله‌های اگزوز مشخص هستند. هیبریدی بودن تیگو ۸ پرو e پلاس در مصرف سوخت و کمک به محیط زیست نقش به سزایی دارد.

ساختار گیربکس

در این مدل خودرو گیربکس(Dedicated Hybrid Transmission ) DHT کارشده است که امکان ترکیب قدرت موتور T۱/۵ و دو موتور برقی را می‌دهد این نوع گیربکس با سه نسبت دنده، از مشکلات تقسیم نیرو جلوگیری می‌کند و اولین پیکربندی هیبریدی تمام هوشمند جهان را ایجاد می‌کند، گیربکس DHT در تیگو ۸ پرو e پلاس در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند، این مدل گیربکس سه سرعته دارای ۱۱ حالت رانندگی است، هنگامی که ماشین در حالت دنده سه باشد بیشترین انرژی برای شارژ کردن باتری‌ها و استفاده موتور برقی را خواهد داشت اما در دنده یک اکونومیک تر از خودرو استفاده می‌کند.

تیگو ۸ پرو e پلاس را بشناسید + قیمت، مشخصات فنی و زمان شارژ

مشخصات فنی خودرو تیگو ۸ پرومکس e پلاس

قدرت موتورهای برقی این خودرو ۵۵ و ۷۰ کیلووات است که خروجی گشتاور آن‌ها به ترتیب ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن متر اعلام شده همچنین قدرت موتور بنزینی ۱.۵ لیتری آن ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر است. زمانیکه تنها از موتور بنزینی استفاده شود مصرف آن حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود، با اضافه شدن دو موتور برقی مجموع قدرت و گشتاور فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس به ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر می‌رسد، در صورت استفاده هم‌زمان از موتورهای برقی مصرف به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد رسید. در صورت شارژ کامل باطری و باک پر از بنزین خودرو، قدرتی بالاتر از ۳۰۰ اسب بخار می‌تواند تولید کند و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سه حالت دنده اکو، اسپرت و نرمال در حین رانندگی اشاره کرد.

ساختار باتری

باتری تیگو ۸ پرومکس e پلاس دارای ظرفیت ۱۹.۲ کیلووات ساعتی است که مدت زمان شارژ آن حدود سه تا چهار ساعت است، در صورت شارژ کامل باتری می‌توان مسافت ۷۵ کیلومتری را طی کرد. اگر باتری‌ها تا ۷۰ درصد شارژ داشته باشند خودرو تمایل بیشتری دارد که از موتورهای برقی برای رانندگی استفاده کند اما زمانیکه شارژ آنها کمتر از ۷۰ درصد باشد موتور بنزینی روشن خواهد شد.

معایب خودرو در زمان رانندگی

هنگامی‌که باتری خودرو کامل شارژ باشد ماشین از گشتاور خوبی برخوردار است اما یکی از معایب این خودرو هرز گردی آن در پیچ‌ها است که در عین جذابیت خطرناک هم خواهد بود و باعث می‌شود با گذشت زمان لاستیک‌های تایر جلو خودرو نسبت به عقب دچار ساییدگی بیشتری شوند از دیگر معایب آن کم فرمانی ماشین در پیچ‌ها به دلیل وزن بالای خودرو است. یکی دیگر از مشکلاتی که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد پایین بودن آمپر برق شهری و نداشتن کابل ارت است و شارژ این خودرو در منازل و به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و تنها در دو نقطه میدان آزادی و برج میلاد امکان شارژ کردن آنها فراهم است.

تیگو ۸ پرو e پلاس را بشناسید + قیمت، مشخصات فنی و زمان شارژ

شارژ خودرو

مدت زمان شارژ موتورهای برقی، با برق‌خانگی حدود ۳ تا ۴ ساعت است اما اگر بوسیله ایستگاه‌های شارژی که الان در تهران در دو منطقه میدان آزادی و برج میلاد است می‌تواند به علت قابلیت فست شارژ بودن حدود نیم ساعت به شارژ کامل برسد. این خودرو فقط در حالت برقی می‌تواند مسافت ۷۵ کیلومتری را طی کند که جز بیشترین مسافت‌ها در خودروهای برقی است.

قیمت خودرو تیگو ۸ پرومکس e پلاس

قیمت تمام شده این ماشین حدود دو میلیارد و ۷۶۴ میلیون از سوی شرکت اعلام شده که با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مدیران می‌توان برای خرید این خودرو اقدام کرد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش توسط شرکت مدیران خودرو انجام می‌شود، یکی از نگرانی‌های شهروندان راجع به باتری‌های این ماشین است که لازم به ذکر است گفته شود این ماشین دارای گارانتی هفت ساله در خصوص باتری‌های آن است و در صورت خرابی و ایرادی باتری‌ها کامل تعویض می‌شوند.

مردم چه می‌گویند؟

  • ماشین‌های هیبریدی خوب است به شرط آنکه تعداد جایگاه‌های شارژ آن در کشور افزایش یابد.
  • مدت زمان لازم برای شارژ این خودروها زیاد است و هنوز نمی‌دانیم امکان شارژ در منزل هم وجود دارد یا خیر؟
  • اگر در خانه این خودروها را شارژ کنیم چه تأثیری بر مصرف برق می‌گذارد؟
  • این خودروها کیفیت مناسبی دارد اما هنوز هم گران قیمت است و بسیاری از مردم توان خرید آن را ندارند.
  • لوازم جانبی این خودروها را نمی‌توان به راحتی یافت.
  • قیمت لوازم جانبی این خودروها بسیار بالاتر از مدل‌های دیگری همچون تویوتا است که صرفه اقتصادی آن را از بین برده است.

کد خبر 706459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.