شناسایی و رفع زمینه و عوامل وقوع جرم راهکار مؤثر در پیشگیری از آن است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: شناسایی و رفع زمینه و عوامل وقوع سرقت راهکار مؤثر در پیشگیری از آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، سیدمحمد موسویان در هفتمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه در سال جاری اظهار کرد: موضوع سرقت یکی از اساسی‌ترین معضلات اجتماعی و مهم‌ترین مسئله در حوزه پیشگیری، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های مرتبط باید عوامل مرتبط در این زمینه را شناسایی و نسبت به رفع و برطرف نمودن زمینه‌های وقوع جرم سرقت اقدام جدی کنند تا شاهد کاهش آمار در این حوزه باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به ضرورت برخورد قانونی قاطع با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تصریح کرد: زمانی که انواع ناهنجاری‌های اجتماعی و جرایم کاهش پیدا کند، در جامعه آرامش حاکم خواهد بود؛ بنابراین در این راستا هیچ مماشات و تبعیضی با سارقان حرفه‌ای وجود نخواهد داشت و قصور و کوتاهی در این مورد از هیچ شخص یا دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش جرم سرقت، تدوین و اجرای مستمر طرح‌های پیشگیرانه است و شناسایی نقاط جرم‌خیز، همچنین تمرکز بر نقاطی که بیشترین فراوانی وقوع جرم سرقت است، باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 706457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.