رتبه سوم استان گلستان در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه استان در بحث مشاغل خانگی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است، گفت: تاکنون ۸۳ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است که در این بخش گلستان جایگاه سوم در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جلسه کارگروه ضمن تاکید بر تقویت اشتغال استان اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان سه درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بالا است، افزود: با همراهی بانک‌ها و پرداخت‌های مناسب و به‌موقع، مشارکت‌های اقتصادی و اشتغال گلستان مطلوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال جاری ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: این لحظه ۲۰ هزار و ۲۵۲ نفر یعنی ۸۰ درصد از این میزان تعهد اشتغال تحقق یافته است و با توجه به انجام صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی در تعهد اشتغال، تاکنون ۷۸ درصد راستی‌آزمایی‌ها جواب داده و همین موجب شده است تا استان گلستان رتبه هشتم کشور را داشته باشد.

خواجه مظفری با بیان اینکه استان در بحث مشاغل خانگی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است، اضافه کرد: تاکنون ۸۳ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است که گلستان در این بخش جایگاه سوم را در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی استان گلستان جزو چهار استان برتر در جذب تسهیلات پرداختی و تعهد اشتغالی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش تسهیلات به استان‌ها خبر داد و گفت: از این میزان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را به استان گلستان در راستای تکمیل زنجیره ارزش، جذب و پایدارسازی مشاغل خانگی تخصیص یافت.

کد خبر 706448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.