اجرای پروژه‌های عمرانی بستری برای توسعه پایدار شهری است

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بستر مناسبی برای توسعه پایدار شهری و افزایش کیفیت و رفاه سطح زندگی مردم است.

محمد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در سطح کلان کشور وجود دارد به‌تبع، شهرداری کلان‌شهرها و شهرداری اصفهان نیز از این مشکلات مستثنی نیست؛ در انجام پروژه‌های عمرانی مشکلات نقدینگی متوجه پیمانکاران و سیستم شهرداری است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بستر مناسبی برای توسعه پایدار شهری و افزایش کیفیت و رفاه سطح زندگی مردم است.

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اولویت‌بندی پروژه‌هایی که بیشترین تأثیر را در کیفیت زندگی مردم دارد، باید برنامه‌ریزی کنیم تا امید مردم را برای انجام این پروژه‌ها بیشتر کنیم.

عبادی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در شهر اصفهان برای این مسائل انجام شده است و هم‌زمان با تصویب بودجه شهرداری، مسائل مختلف این پروژه‌ها در جلسات متعدد تدوین بودجه بررسی و پس از اولویت‌بندی در بودجه شهر ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از شناسایی و انجام تشریفات، طراحی طرح‌ها و رایزنی‌های مختلف انجام می‌شود تا روش انجام پروژه مشخص شود؛ از طریق انتخاب پیمانکار و در صورت وجود بستر مناسب از طریق جذب سرمایه‌گذار در سطح کلان‌شهر، می‌توان ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها به صورت مشارکتی را در نظر گرفت که منافع مشارکت‌کننده و شهرداری باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که شناسایی بسترهای خوب برای موضوع پروژه‌ها را در نظر بگیریم و این بسترها به‌صورت عمیق و کالبدی برای جذب سرمایه‌گذار شناسایی شود.

کد خبر 706433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.