استقلال خوزستان - سپاهان / در جست‌وجوی ۳ امتیاز از قعر

در اولین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال تیم‌​های استقلال خوزستان و سپاهان به مصاف یکدیگر می‌​روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه دوم آذر_ از ساعت ۱۶:۴۵ تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان

زمان: پنجشنبه، دوم آذر، ساعت ۱۶:۴۵

ورزشگاه: غدیر اهواز

داور: بیژن حیدری

آخرین رویارویی: سپاهان دو - استقلال خوزستان صفر

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه خوزستان، شبکه اصفهان

طلایی‌پوشان در جست‌وجوی ۳ امتیاز از قعر

با پایان یافتن تعطیلات و بازی‌های ملی، تنور رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با دیدار استقلال خوزستان و سپاهان که اولین دیدار از هفته یازدهم لیگ برتر خواهد بود، روشن می‌شود. دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که از نظر آماری و عملکرد در فصل جاری لیگ برتر اصلاً شباهتی به یکدیگر ندارند، سپاهان به جز یک تساوی و یک شکست، در سایر دیدارهایش در لیگ پیروز شده است و با توجه به کسر چهار امتیاز انضباطی از این تیم، در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفته است، اما در سوی دیگر استقلال خوزستان که در این فصل حکم یک تیم تازه لیگ برتری شده را دارد، شرایطی کاملاً متفاوت دارد و از ۱۰ بازی تنها چهار تساوی داشته و در سایر دیدارها شکست خورده است تا با چهار امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

سپاهان و استقلال خوزستان که به دلیل بازی آسیایی هفته آینده سپاهان زودتر از سایر تیم‌های در این هفته به مصاف یکدیگر می‌روند در آخرین دیدار خود پیش از تعطیلات نتایج خوبی کسب کردند. سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های نیم فصل اول موفق شد با گل زیبای رضا اسدی رقیب مستقیم خود یعنی پرسپولیس را در نقش جهان شکست دهد و استقلال خوزستان نیز در انزلی برابر تیم آماده ملوان به تساوی یک بر یک رسید.

آغاز مقطع سرنوشت‌ساز برای سپاهان

آذرماه شاید کلیدی‌ترین مقطع فصل برای سپاهان باشد. شاگردان مورایس این ماه را با استقلال خوزستان آغاز می‌کنند، دیداری که با توجه به نبود ملی‌پوشان سپاهان در تمرینات پیش از آن و البته دوری سپاهان از شرایط بازی پتانسیل سخت شدن برای این تیم را دارد اما در هر صورت سه امتیاز این دیدار می‌تواند سپاهان را به بالای جدول نزدیک‌تر کند.

در ادامه اما دو بازی تعیین کننده آسیایی برابر نیروی هوایی عراق و الاتحاد عربستان پیش روی سپاهان خواهد بود که مشخص می‌کند طلایی‌پوشان می‌توانند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند یا خیر. پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اما سه بازی دیگر سپاهان در آذرماه در رقابت‌های لیگ برتر است؛ جایی که طلایی‌پوشان در سه دیدار سخت به مصاف مس رفسنجان، فولاد و هوادار می‌روند. با توجه به اینکه دربی تهران هم در همین ایام برگزار می‌شود شاید اگر سپاهان امتیازات خوبی از بازی‌های آذرماه جمع کند چه بسا بتواند دوباره به صدر جدول لیگ برسد.

استقلال خوزستان و آمار گول‌زننده

شش شکست و چهار تساوی آمار خوبی برای استقلال خوزستان نیست اما کیفیت استقلال خوزستان را نمی‌توان از ظاهر این تیم قضاوت کرد. استقلال خوزستان در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که در سه بازی اخیر خود به ترتیب صنعت نفت را در آبادان، گل‌گهر را در اهواز و ملوان را در انزلی با تساوی یک بر یک متوقف کرده است و اصلاً تیم دست‌وپا بسته‌ای برابر سپاهان نخواهد بود. ۶ شکست استقلال خوزستان مابین هفته‌های دوم تا هفتم لیگ رقم خورده است و هیچ‌کدام از شکست‌ها با اختلافی بیش از یک گل نبوده است، این آمار نشان می‌دهد بازی با استقلال خوزستان اصلاً برای سپاهان آسان نیست، به‌خصوص اینکه بازی در اهواز و چمن نه‌چندان مناسب ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی:

استقلال خوزستان: حسن پورحمیدی، علی هلیچی، محمود مطلق‌زاده، حسن شوشتری، جواد آقایی‌پور، امیرمحمد محکم‌کار، حسین ساکی، علیرضا خوشکفا، امیرحسین جلالی‌وند، ابوالفضل کوهی و محمدحسین باصری

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، آریا یوسفی، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد کریمی، محمد جواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و شهریار مغانلو.

کد خبر 706397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.