بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آبی در کرمانشاه اجرا می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح‌های آبرسانی مختلف به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تا سه سال آینده تنش آبی در نقاط مختلف کرمانشاه از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا داودی عصر _چهارشنبه یکم آذرماه_ در نشست خبری به مهمترین برنامه‌های در دست اجرا شرکت آب فاضلاب استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به تعریف پروژه‌های بزرگ و اثر گذار تا سه سال آینده پیش‌بینی می‌شود اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها تا سه هزار میلیارد تومان هم برسد.

وی ادامه داد: بسیار امیدوارم با اجرای به موقع پروژه‌های در دست اجرا و پروژه‌هایی که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود تنش آبی در استان تا سه سال آینده رفع و یا به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، همچنین از آغاز عملیات آبرسانی به روستاهای کرمانشاه در قالب دو قرار داد با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این عملیات به ۸۶۰ روستا طی سه سال آینده آبرسانی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه در اجرای طرح آبرسانی به روستاها جزو استان‌های نمونه کشور است، گفت: میانگین پیشرفت پروژه آبرسانی روستایی ۶۵ درصد است.

داودی در ادامه به آخرین وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه و تصفیه خانه‌های شماره ۲ و ۳ اشاره‌ای داشت و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت، ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ و ۲۵۰ میلیارد تومان هم در قالب ردیف اعتباری بودجه سنوات کشور تأمین شود.

وی تصریح کرد: اما متأسفانه در بخش ماده ۵۶ با عدم همکاری بانک‌های عامل و تنهاتر نفت به خاطر مسائل کلان کشور تأمین اعتبار میسر نشد و تنها موفق به جذب سهم اعتباری بودجه سنوات کشوری شدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تصفیه خانه‌های شماره ۲ و ۳ کرمانشاه ظرفیت تصفیه ۱۳۴ هزار متر مکعب آب در شبانه روز را دارند، گفت: این دو تصفیه خانه قابلیت پوشش ۸۰۰ هزار نفر جمعیت را دارند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه شماره ۲ تقریباً در مدار بهره برداری قرار دارد و کارهای پایانی آن در حال انجام است و تصفیه خانه شماره ۳ نیز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال اجراست و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

داودی همچنین از اجرای چند پروژه کوچک دیگر در نقاط مختلف شهر کرمانشاه و شهر خسروی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این پروژه‌ها تا ابتدای فصل گرما و ایام اربعین سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی در پایان اجرای پروژه آبرسانی اضطراری به شهرهای هرسین و جوانرود را هم از دیگر اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر رفع تنش آبی در این نقاط، آب میان مدت شهرستان جوانرود تا ۲۰ سال آینده تأمین خواهد شد.

کد خبر 706345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.