اصفهان با پشتوانه ظرفیت‌های معدنی خود در جایگاه قطب سنگ کشور قرار گرفته است

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های معدنی اصفهان آن‌ را در جایگاه قطب سنگ قرار داده است، گفت: توانمندی‌های فناوری و علمی اصفهان نیز بی‌نظیر است از جمله شهرک علمی تحقیقاتی که پشتوانه خوبی برای توسعه صنعت سنگ در حوزه فناوری و فرآوری به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی دولت‌یار عصر امروز _چهارشنبه، اول آذر_ در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و چشم‌انداز وضعیت صنعت سنگ، در هر زمینه موانع و مشکلاتی مانند تحریم‌ها و موانعی که به صورت حساب شده علیه کشور و ملت ایران تنظیم شده است، وجود دارد، اما با توانایی‌های گسترده در اجزای جامعه ایران و همکاری یکدیگر می‌توانیم این موانع را شناسایی کنیم و از آن‌ها بگذریم.

وی با اشاره به چشم‌انداز تعاملات اقتصادی ایران در یکی دو سال گذشته افزود: با پیوستن ایران به اتحادیه‌ها و مجامع اقتصادی از جمله اوراسیا، همکاری‌های شانگهای، مجموعه بریکس، عضویت در مجمع گفتگوی همکاری آسیا و… زمینه‌هایی فراهم شده که بتوانیم موانع موجود را با تدبیر دور بزنیم و از عهده آنچه شایسته صنعت سنگ ایران است، بر بیاییم.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنعت سنگ را تجربه متراکمی برای تولیدکنندگان توصیف کرد و ادامه داد: وزارت خارجه وظیفه ذاتی خود را شناسایی موانع و مشکلات و تلاش برای رفع آن‌ها می‌داند، ظرفیت‌های معدنی اصفهان آن را در جایگاه قطب سنگ قرار داده است، اما ظرفیت‌های فناوری و علمی اصفهان نیز بی‌نظیر است، از جمله شهرک علمی تحقیقاتی که پشتوانه خوبی برای توسعه صنعت سنگ در حوزه فناوری و فرآوری به شمار می‌آید.

دولت‌یار با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از خام‌فروشی و حرکت به سمت فناوری‌های با ارزش افزوده بیشتر اظهار کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه ایجاد و سایت به روزی برای آن تنظیم شده تا ظرفیت‌های تجاری اقتصادی ایران را به شکل دیتا عرضه کند و صنعت سنگ نیز می‌تواند در این سایت جایگاه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: به تازگی کتابی توسط این معاونت تهیه شده که در سفارتخانه‌ها نیز توزیع شده و نسخه نرم‌افزاری آن در سایت قابل دسترسی است، فعالان صنعت سنگ نیز می‌توانند کاستی‌ها را تکمیل کنند تا در حوزه صنعت سنگ نیز ویترین شایسته‌ای در سفارتخانه‌ها وجود داشته باشد.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان از آمادگی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان برای همکاری با فعالان صنعت سنگ خبر داد و گفت: موضوع مهم تشخیص کشورهای هدف است، زیرا در تعداد زیادی از کشورهای جهان سفارتخانه، رایزنی‌های اقتصادی و فرهنگی داریم، اما تشخیص اینکه کشورهای هدف برای صنعت سنگ ایران کدام هستند با شما است که به خوبی از جزئیات این صنعت آگاه هستید و کشورهای رقیب را می‌شناسید.

دولت‌یار تاکید کرد: در صورتی که کشورهای هدف جمع‌بندی و مشخص شوند، وظیفه خود می‌دانیم که در مسیر رسیدن به اهداف شما تمام ظرفیت‌های وزارت خارجه، معاونت اقتصادی وزارتخانه، استانداری و سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را بسیج کنیم.

کد خبر 706328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.