واکنش فدراسیون فوتبال برزیل به حواشی امنیتی جدال با آرژانتین

اتحادیه فوتبال برزیل (CBF) برای دفاع از پلیس نظامی ریودوژانیرو که مورد انتقاد لیونل‌مسی ستاره آرژانتینی قرار گرفت، به میدان آمده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی آرژانتین بامداد امروز در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه ماراکانا به مصاف تیم ملی برزیل رفت و موفق شد با تک گل دقیقه ۶۳ رودریگو دی‌پائول از سد آن‌ها عبور کند.

این جدال مثل همیشه حساس و مهیج بود، آنقدر که حتی روی سکوهای ماراکانا هواداران دو تیم به صورت فیزیکی درگیر شدند، کار به دخالت پلیس برزیل کشید و آن‌ها اکثر تماشاگران آرژانتینی را کتک زدند.

این اتقاق سبب شد صدای لیونل مسی به عنوان کاپیتان آلبی سلسته بلند شود، او حتی به بازیکنان خودی دستور داد راهی رختکن شود و اعلام کرد به علت خشونت پلیس علیه هم‌وطنانش‌، حاضر به انجام بازی نیستند.

این اولین بار نیست که رقابت برزیل و آرژانتین به جنجال می‌کشد، در اوایل این ماه، هواداران بوکا جونیور به شکل مشابهی در ساحل کوپاکابانای ریو، از پلیس برزیل کتک خوردند، درحالی که آمده‌اند بودند نمایش تیمشان در فینال کوپا لیبرتادورس، برابر فلومیننزه را تماشا کنند؛ با این حال، در مورد درگیری‌های سوپرکلاسیکو، کنفدراسیون فوتبال برزیل، حق را به مأموران امنیتی داده است.

فدراسیون در بیانیه‌ای نوشت: «توضیح این نکته ضروری است که سازماندهی و برنامه‌ریزی این مسابقه با دقت و استراتژی خاصی توسط CBF (فدراسیون برزیل) و در کنار گفتگوهای مستمر با همه نهادهای عمومی ذی‌صلاح به‌ویژه پلیس نظامی کشور، انجام شده است. تمام برنامه‌ریزی‌ها برای این مسابقه، به ویژه برنامه‌های اقدامی و امنیتی، با مقامات دولتی در ریودوژانیرو طی جلسات بین طرفین، مورد بحث قرار گرفت. بنابراین CBF مجدداً تأیید می‌کند که برنامه عمل، امنیت و عملیات برای مسابقه، همانطور که توسط پلیس نظامی RJ و سایر مقامات تأیید شده، به شدت رعایت شده است.»

پس از گل دقیقه ۶۳ نیکلاس اوتامندی که سومین شکست متوالی برزیل را رقم زد، شاگردان فرناندو دینیز به رده ششم جدول مقدماتی جام جهانی سقوط کردند.

با این حال، خارج از زمین باید دید که آیا مقامات واقعاً از نظر فیفا به برنامه‌های امنیتی پایبند بوده‌اند یا اینکه تخلفی صورت گرفته است.

کد خبر 706319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.