جان باختن ۶۹ عابر پیاده در تصادفات ۷ ماه گذشته اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جان باختن ۶۹ عابر پیاده در معابر شهری طی هفت ماهه سال جاری، سالمندان و کودکان را بیشترین عابران پیاده جان باخته در معابر شهری طی این مدت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری ۶۹ نفر عابر پیاده در معابر شهری استان بر اثر حوادث ترافیکی جان باختند که ۲۰ نفر آنها زن و ۴۹ نفر مرد بودند.

وی بیشترین عابران جان باخته در معابر شهری را سالمندان و کودکان اعلام کرد و افزود: از مجموع کل عابران جان باخته در معابر شهری استان، ۳۹ نفر ۶۵ سال به بالا و هشت نفر دو تا ۱۵ سال بودند که در این خصوص به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم بیشتر از همیشه مراقب این دو قشر باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۲۹ نفر، شهرستان خمینی‌شهر هشت نفر، شهرستان نجف‌آباد با شش نفر، شهرستان کاشان با شش نفر، شهرستان شاهین‌شهر و میمه با پنج نفر و شهرستان لنجان با چهار نفر بیشترین عابران جان باخته در حوادث ترافیکی هفت ماهه سال جاری را داشتند.

وی بیشترین روز جان باختن عابران پیاده را چهارشنبه و بیشترین ساعات را ۱۸ تا ۲۰ اعلام کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد این عابران در راه‌های اصلی و ۱۰ درصد در بزرگراه جان باخته بودند.

سرهنگ زارع با اشاره به سهم تقصیر رانندگان خودروهای عبوری در جان باختن ۶۸ نفر از عابران پیاده گفت: نداشتن توجه به جلو از سوی رانندگان علت وقوع این حوادث بود که این موضوع تلنگر و هشداری جدی به رانندگانی است که در هنگام رانندگی تمام حواس خود را به جلو معطوف نمی‌کنند.

وی صحبت کردن، پیامک زدن و تماشای صفحات مجازی گوشی تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت بالا، تعویض موج رادیو و آهنگ دستگاه پخش، صحبت کردن با سرنشینان، نگاه کردن به اطراف و رانندگی با حالت عصبانیت و پرخاشگری را از جمله دلایل نداشتن توجه به جلوی رانندگان اعلام و تصریح کرد: رانندگان باید بدانند در همان لحظه که نگاه خود را از جلو برمی دارند عابری ممکن است از مقابل خودروی آنها که با سرعت بالا در حرکت است رد شود و همین نداشتن توجه و دقت به جلوی آنها، یک عمر پشیمانی ببار بیاورد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تنها یک نفر از عابران پیاده جان باخته به علت سهل‌انگاری و عبورناگهانی از بزرگراه مقصر تشخیص داده شد، گفت: شهروندان نیز باید این نکته را مد نظر داشته باشند که عبور آنها از بزرگراه برابر قانون ممنوع است و باید از پل‌های عابر پیاده برای رد شدن از بزرگراه استفاده کنند.

کد خبر 706304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.