۹۷ درصد مسمومیت‌ با CO در منازل گزارش شده است / تهران بیشترین آمار فوتی را دارد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مسمومیت با منواکسید کربن در ماه‌های مهر و آبان سال جاری گفت: ۹۷ درصد از مسمومیت‌ها در منازل مسکونی و به دلیل نقص در لوله‌کشی آبگرمکن و بخاری بوده است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان مسمومیت با منواکسیدکربن در منازل مسکونی از یکم مهر تا سی‌ام آبان سال جاری، اظهار کرد: در ۶۰ روز نخست پاییز ۱۴۰۲ آمار مسمومیت با منواکسید کربن حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است، ۸۷ درصد علت مسمومیت‌ها در منازل مسکونی ثبت شده است که ۹۷ درصد از مسمومیت‌ها در منازل به دلیل نقص در لوله‌کشی آبگرمکن و بخاری بوده است.

وی با بیان اینکه از یکم مهر تا ۳۰ آبان ۸۲۴ نفر با منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند، افزود: از این تعداد ۶۱۳ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند که این آمار کاهش حدود پنج درصدی داشته و ۱۶۷ نفر نیز در محل درمان شدند که این آمار نیز با کاهش حدود ۴۰ درصدی به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت ۴۴ نفر به دلیل مسمومیت با منواکسید کربن فوت شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه حدود ۴۵ درصد کاهش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به مکان‌های وقوع مسمومیت با منواکسید کربن تصریح کرد: طی مدت مذکور مسمومیت در مراکز صنعتی حدود پنج درصد و چادر مسافرتی و داخل خودرو هر کدام حدود دو درصد و سایر دلایل مسمومیت نیز چهار درصد گزارش شده است.

وی درباره آمار مسمومیت با منواکسید کربن بین زنان و مردان گفت: در ۶۰ روز نخست پاییز ۱۴۰۲ مردان حدود ۴۰ درصد، زنان حدود ۵۱ درصد و کودکان کمتر از پنج سال حدود ۹ درصد دچار مسمومیت با گاز CO شدند.

وی با بیان اینکه استان تهران بیشترین آمار مسمومیت با منواکسید کربن را داشته است، ادامه داد: بیشترین مسمومیت در تهران با حدود ۱۷۱ نفر، خراسان رضوی با حدود ۷۷ نفر و البرز نیز با حدود ۶۶ نفر به ثبت رسیده است و بیشترین جان‌باختگان مربوط به مسمومیت با گاز CO مربوط به تهران با ۱۱ نفر، اصفهان با هفت و خراسان رضوی و لرستان هر کدام با آمار پنج نفر بوده است.

کد خبر 706300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.