دستگیری ۳ گروه شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سه شکارچی متخلف و کشف لاشه دو قلاده گراز، هفت قطعه تیهو و سه سرتَشی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان گچساران حین پایش یک روزه مناطق آزاد این شهرستان، یک نفر متخلف را درحالی که با یک قبضه سلاح ساچمه زنی دو قطعه تیهو شکار کرده بود را دستگیر و اعمال قانون کردند.

وی افزود: در ادامه فعالیت یگان حفاظت در شهرستان چرام، مامورین حین پایش منطقه طسوج یک نفر متخلف را دستگیر کردند که دو قلاده گراز را شکار کرده بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد به مصدوم شدن فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان حین اجرای حکم تفتیش در شهرستان بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: در پی گزارش واصله و موثق طبیعت دوستی مبنی بر نگهداری چندین قطعه کبک در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد منزل متخلف می‌شوند که از خانه وی پنج قطعه کبک محبوس شده در قفس و آثاری از شکار سه سر تَشی کشف و ضبط شد که در این ماموریت فرد متخلف با ایجاد درگیری موجب مصدومیت فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از ناحیه پا شد.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه همه متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در برخورد با متخلفین زیست‌محیطی در برخورد با کسانی‌که به امانت نسل آتی و منابع ملی تعرض می‌کنند بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 706293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.