نظارت بر اصناف خراسان شمالی در حد انتظار نیست

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نظارت‌ها مطابق انتظار نیست و سازنده به نظر نمی‌رسد؛ چراکه ماهیت بازدارندگی، مداومت و استمرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنااز خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده امروز _چهارشنبه یکم آذر_ در شورای نظارت و کنترل وقایع خراسان شمالی اظهار کرد: هرگاه مدیریت‌ها و نظارت‌ها قوی، پایدار، سازنده، مستمر و بازدارنده باشد، کمتر شاهد وقوع جرایم هستیم و هرگاه این سازوکارها ضعیف، ناکارآمد و فاقد آثار محسوس و تأثیرگذار میدانی باشد، میزان جرایم به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تشکیل چند پرونده کلاهبرداری با موضوع خرید طلای مستعمل در خراسان شمالی طی هفته‌های گذشته افزود: چنانچه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به درستی به وظایف خود عمل می‌کردند، شاهد بروز این نوع جرایم نبودیم که منجر به تشکیل پرونده قضائی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ایجاد سازوکار نظارتی کم‌هزینه‌تر از برخورد با جرایم است، خاطرنشان کرد: ریشه‌ها و مبانی شکل‌گیری بسیاری از جرایم را در بستر ضعف‌های نظارتی است.

براتی‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر نظارت‌ها مطابق انتظار نیست و کارساز، راهگشا و سازنده به نظر نمی‌رسد، چراکه فاقد ماهیت بازدارندگی، مداومت و استمرار بوده است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی سامانه‌ای هوشمند و مجازی جهت اعمال نظارت تصریح کرد: ایجاد این سازوکار الکترونیک می‌تواند آثار مثبت سازوکارهای نظارتی را به صورت هوشمند، دقیق و بر اساس هدف‌گذاری عملیاتی متجلی کند.

کد خبر 706282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.