بانک‌ها چقدر وام ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن پرداخت کردند؟

مدیراداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه جمعا ۱۶۲.۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات ودیعه مسکن به یک میلیون و ۳۶۶ هزار متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در تشریح تسهیلات پرداختی بانک‌ها در حوزه ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه امسال جمعاً ۵۵۰ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج مبلغ ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۲۷ درصد داشته است.

وی میزان تحقق تکلیف تعیین شده برای شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در ۹ ماهه امسال را ۱۱۴ درصد اعلام کرد و افزود: کل تکلیف شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری ۱۴۴ هزار میلیارد تومان است و شبکه بانکی در ۹ ماهه امسال باید ۹۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کرد که با تلاش شبکه بانکی و پیگیری‌های مستمر بانک مرکزی تاکنون ۱۱۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری در ۹ ماهه امسال را هم ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به ۴۹۱ هزار متقاضی پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل ۴۰ درصد داشته است.

صحابی میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در این مدت را ۱۹.۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی ۹ ماهه امسال تعداد ۳۶۹ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام به تشکیل پرونده کردند که ۳۲۵ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

کد خبر 706254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.