ساماندهی پل تاریخی فلاورجان و تصویب ۳۰ طرح عمرانی در این شهرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تصویب ۳۰ مصوبه در حوزه عمرانی و زیرساختی شهرستان فلاورجان خبر داد و گفت: از جمله مصوبات می‌توان به ساماندهی پل تاریخی فلاورجان اشاره کرد که از مطالبات عمومی مردم شهرستان و دوستداران میراث فرهنگی در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان امروز _چهارشنبه یکم آذر_ از تصویب ۳۰ مصوبه در حوزه عمرانی و زیرساختی شهرستان فلاورجان خبر داد و اظهار کرد: در آستانه سفر استاندار اصفهان به شهرستان فلاورجان نشستی با حضور بخشداران، شهرداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان فلاورجان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۳۰ مصوبه در حوزه عمرانی و زیرساختی شهرستان فلاورجان به تأیید و تصویب اعضا رسید و تلاش شد نگاه ویژه‌ای به مشکلات چندین ساله زمین مانده این شهرستان داشته باشیم که باعث نارضایتی مردم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: از جمله مصوبات این نشست می‌توان به ساماندهی پل تاریخی فلاورجان اشاره کرد که از مطالبات عمومی مردم شهرستان و دوستداران میراث فرهنگی در استان است.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد با طراحی شهرداری فلاورجان و مشارکت شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و ذوب آهن این پل تاریخی با اجرای پل جدید، ساماندهی، نوسازی و بهسازی شود و از تردد خودروها نیز بر این اثر جلوگیری و به صورت پیاده‌راه مورد استفاده قرار بگیرد.

زینلیان طرح ترافیکی هندسی پل زندان را یکی از مطالبات اصلی مردم در شهر ابریشم دانست و یادآور شد: در این راستا نیز مقرر شد حداکثر ظرف سه ماه آینده با هماهنگی میان شهرداری شهر ابریشم و اصفهان اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش گسترده‌ای از رینگ چهارم شهر اصفهان در شهرستان فلاورجان و شهر ابریشم قرار دارد، مقرر شد توافقات اصلی در این خصوص انجام و حسب گزارش کارشناسی و توافقات، آزادسازی مسیر رینگ چهارم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: آزادسازی جاده ۳۵ متری به سمت پیربکران از دیگر مصوبات این نشست بود که با توافقات ایجاد شده میان شهرداران مرتبط و اداره کل راه و شهرسازی استان مقرر شد این آزادسازی در اسرع وقت انجام شود.

وی ادامه داد: در خصوص مقاوم سازی پل زهکش نکوآباد زازران نیز مصوب شد با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای تا دو ماه آینده این طرح نهایی و نهایتاً تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ توسط شهرداری زازران اجرایی شود.

زینلیان با اشاره به مصوبات در بخش ایمن سازی جاده‌های کنارگذر و دسترسی روستاها در مجاورت خطوط راه‌آهن گفت: قرار است که تا دهه فجر امسال این ایمن سازی تکمیل شود.

وی با تأکید بر ایمن سازی کانال‌های آب در سطح شهرستان فلاورجان بیان داشت: در این راستا مقرر شد تا دو ماه آینده ایمن سازی کانال‌های آب توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تجهیز و لایروبی چاه‌های آب و اجرای شبکه آبیاری فضای سبز در شهرهای شهرستان را از دیگر تصمیمات عنوان کرد و ادامه داد: قرار شد لیست این موارد ۲۴ ساعت پس از نشست، به شرکت آب منطقه‌ای ارسال و ظرف مدت یک هفته مجوزهای لازم صادر شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه نیمه تمام کمربندی _ پل خلیج فارس نیز اظهار کرد: این پروژه تا شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌شود.

کد خبر 706246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.