رشد سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز

وزیر نفت گفت: سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را داشته که تاکنون سابقه دستیابی به چنین رشدی وجود نداشته و این یک رشد بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد اوجی صبح امروز _ چهارشنبه یکم آذرماه_ در حاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: بهترین شاهد در خصوص کارنامه وزارت نفت متعلق به مرکز آمار است که آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز دولت مطرح کردند که مطابق با آن، گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را داشته که تاکنون سابقه دستیابی به چنین رشدی وجود نداشته و این یک رشد بی‌سابقه است از لحاظ سرمایه‌گذاری که در این صنعت در حال انجام است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این صنعت یکی از مهم‌ترین کارهای اساسی وزارت نفت است که در راستای رشد تولید انجام می‌شود، این سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که رشد تولید و ارزش افزوده برای کشورمان دارد.

وزیر نفت گفت: ما در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا اول هستیم که یک نعمت خدادادی است که بتوانیم این سرمایه‌های بالقوه را به سرمایه‌های بالفعل تبدیل کنیم.

اوجی ادامه داد: این موضوع یک رشد خوب در دولت مردمی داشته است، و طی ۳۳ سالی که در وزارت نفت حضور داشته‌ام هیچ زمانی چنین رشدی را در هیچکدام یک از دولت‌ها نداشته‌ایم که امروز به لطف خداوند و کارشناسان و حمایت دولت این رشد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: ما در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی نیز در دولت سیزدهم در بسیاری از کشورها ورود کرده‌ایم و در حوزه تأمین تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، این کار را به صورت فرا سرزمینی دنبال کردیم که پالایشگاه و پتروشیمی‌های فرار سرزمینی توسعه میادین نفت و گاز نیز از این دست بوده است.

وزیر نفت ادامه داد: ما در زمینه احداث پالایشگاه، پتروشیمی، توسعه میادین نفت و گاز، حفاری چاه‌های عمودی و افقی تا ۶۰۰۰ متر حفاری انجام می‌دهیم و در این زمینه خودکفا هستیم و همچنین صدور خدمات فنی مهندسی به بسیاری از کشورها را انجام می‌دهیم.

وی همچنین اعلام کرد: همکاری وزارت نفت در دولت سیزدهم با شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت آغاز شد و امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده است.

کد خبر 706197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.