دیدار با مقام معظم رهبری فرصتی مغتنم برای جامعه ورزش است

وزیر ورزش و جوانان دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری را فرصتی مغتنم برای استفاده جامعه ورزش از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند ورزش قهرمانی قله است و ورزشکار زحمت می‌کشد و به قله می‌رسد، اما حفظ آن کار سختی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز روز شادی برای جامعه ورزش است که ورزشکاران خدمات مقام معظم رهبری شرفیاب شده‌اند و فرصتی است تا جامعه ورزش از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کند و آن را چراغ راه خود بدانند.

وی افزود: جمعی که امروز در محضر مقام معظم رهبری حضور دارند، مدال‌آوران و قهرمانانی هستند که طی یک سال گذشته توانسته‌اند در ۳۶ رشته ورزشی بیش از ۵۰۰ مدال کسب کنند؛ به‌خصوص مدال‌آوران آسیایی و پاراآسیایی هانگژو جامعه ورزش سرمایه‌های ورزش کشور هستند و ما وظیفه ارائه خدمات ویژه به آن‌ها داریم.

وزیر ورزش در واکنش به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به قهرمانان و ورزشکاران و این که برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در این راستا چیست، ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند ورزش قهرمانی قله است و ورزشکار زحمت می‌کشد و به قله می‌رسد، اما حفظ آن کار سختی است. حفظ قهرمانان نیازمند توجه به رفاه و معیشت و مسئله اشتغالشان به‌خصوص اشتغال ورزشکاران جانباز و توان‌یاب است، البته در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند. لایحه‌ای که در دستور صحن مجلس در خصوص اشتغال قرار گرفته است، دامنه شمول قهرمانان را گسترده‌تر خواهد کرد؛ به‌طوری‌که علاوه بر این‌که فرزندان و خانواده‌های قهرمانان پارالمپیک به استخدام درمی‌آیند، خودشان هم می‌توانند استخدام شوند. این خواسته‌ای بود که قهرمانان پارالمپیک در دیدار گذشته خود با مقام معظم رهبری مطرح کردند و ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر مجلس آن را تصویب کند.

هاشمی ادامه داد: در بحث تأمین مسکن قهرمانان هم طرحی با کمک نهاد ریاست‌جمهوری و موافقت رئیس‌جمهور در دست داریم که زمین را ما ارائه دهیم اما ساخت آن با وزارت مسکن و شهرسازی باشد و به‌موقع درخصوص آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. تحصیل قهرمانان هم باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد، حفظ قهرمانان جزو وظایف اصلی وزارت ورزش و جوانان است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که این عزیزان همچنان بدرخشند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی به اهتزاز درآید و سرودی ملی در اقصی نقاط جهان نواخته شود.

کد خبر 706173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.