رای سبز قاضی در صدور حکم برای شکارچی متخلف در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از صدور حکم سبز قاضی در پرونده یک متخلف شکار و صید در شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: قاضی پرونده فرد متخلف را به تهیه کتب و اقلام آموزشی و پرداخت هزینه برگزاری کلاس‌های آموزش زیست‌محیطی برای دانش‌آموزان سروآباد و سایر اقشار مردمی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: یک متخلف سابقه‌دار، مهرماه سال جاری اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود که با تلاش محیط‌ بانان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پس از رسیدگی قضائی به پرونده، قاضی طبیعت دوست و محیط زیستی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان سروآباد در راستای سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفین با طبیعت به جای تقابل با طبیعت، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم، اقدام به صدور رأی سبز زیست محیطی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: قاضی پرونده فرد متخلف را به تهیه کتب و اقلام آموزشی و پرداخت هزینه برگزاری کلاس‌های آموزش زیست محیطی برای دانش‌آموزان سروآباد و سایر اقشار مردمی محکوم کرد.

حمیدی تصریح کرد: علاوه بر حکم صادره، این شکارچی سابقه‌دار به ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان محیط زیست نیز محکوم شده است.

وی صدور چنین آرای قضائی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: تصمیمات قضائی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی را در پیش گیرد.‏

کد خبر 706162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.