صدور سند مالکیت برای اراضی سکونت‌گاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندانی که قبل از سال ۱۳۹۴ روی زمین‌های دولتی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بنایی احداث کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲، مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هر خانه‌ای که در اراضی تصرفی ساخته شود مشمول این آئین نامه نیست، گفت: منازل حتماً باید با مصالح بادوام ساخته شده و کاربری مسکونی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی همچنین باید در محدوده شهر ساخته شده و منطبق با طرح‌های توسعه شهری باشند.

اکبری تاکید کرد: افرادی که قبل از یکم فروردین ماه ۹۴ نسبت به احداث بنا و بهره‌برداری در این اراضی اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تکمیل مدارک برای دریافت سند اقدام کنند.

کد خبر 706128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.