امروز و فردای کشور نیازمند تفکر بسیج است

فرمانده سپاه سلمان گفت: هر کجا که در سیستم اجرایی کشور تفکر بسیج وجود داشت، موفق شدیم و هر جایی که این فرهنگ عظیم وجود نداشت ناکام ماندیم، امروز و فردای کشور نیازمند تمسک به فرهنگ و تفکر ناب بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی شامگاه _ سه‌شنبه سی‌ام آبان‌_ در یادواره شهدای مدافع حرم که در شهرستان نیکشهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت مشعلی است که خداوند در جان بندگان خاص خود بر می‌افروزد تا انسان را از تاریکی بگریزاند، شهدا جایگاه بسیار عظیمی در درگاه الهی دارند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و جایگاه خانواده شهدا نیز بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، افزود: هر ملتی که به فرهنگ جهاد و شهادت اعتقاد داشته، هیچ ظالمی نتوانسته بر او غلبه کند بنابراین ما مفتخریم که از بدو پیدایش اسلام با فرهنگ جهاد و شهادت خو گرفته و آن را زنده نگاه داشته‌ایم.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه بسیج یک فرهنگ و یک تفکر است که از بدو پیدایش خود موجب ثمرات و خیرات فراوان شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج از گذشتگان در طول تاریخ به ما ارث رسیده است، هنر امام خمینی (ره) این بود که با شناخت عمیق از تاریخ توانست در قالب یک سازمان و ساختار بسیج را سازمان‌دهی کند.

شفائی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دشمنان بسیار تلاش کردند تا این انقلاب را متوقف و از بین ببرند، اما همین تفکر ناب بسیج توانست انقلاب اسلامی را از فتنه‌های مختلف در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب با پیروزی عبور دهد.

وی تصریح کرد: هر جایی که در سیستم اجرایی کشور تفکر بسیج وجود داشت، موفق شدیم و هر جایی که این فرهنگ عظیم وجود نداشته ناکام ماندیم، امروز و فردای کشور نیازمند تمسک به فرهنگ و تفکر ناب بسیج است. بیش از ۷۵ سال است که مستکبران عالم تلاش دارند غده چرکین اسرائیل را در قلب جهان اسلام پرورش دهند، کشورهای مستکبر عالم نیز تمام توان خود را بر این گذاشتند تا رژیم نامشروع صهیونیستی را راه‌اندازی و گسترش بدهند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عظمت کار امروز مجاهدان فلسطینی اینگونه شناخته می‌شود که در چهار جنگ که قبلاً شش کشور عربی با رژیم صهیونیستی انجام دادند شکست خوردند، اما در این عملیات رزمندگان فلسطینی سنگین‌ترین شکست تاریخ اسرائیل را به تنهایی به آنان تحمیل کردند.

شفائی ادامه داد: سردمداران رژیم صهیونیستی به این جمع‌بندی رسیده بودند که باید با تمام توان خود به غزه حمله کنند و ضمن نابودی حماس، مردم آنجا را به سمت مصر کوچ بدهند، اما مدافعان فلسطینی با یک عملیات پیش دستانه توانستند دشمن را غافلگیر و شکست سنگینی را به آنان تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: در جریان این جنگ نابرابر بیش از ۴۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردمان فلسطین آوار شده است، در این جنگ نابرابر غریب یک سوم از شهدا کودکان و خردسالان هستند، آن‌ها در این جنگ مراکز درمانی را بمباران کردند، امروز مردمان فلسطین از همه مردم عالم به ویژه مسلمانان در خصوص سکوتشان مطالبه‌گر هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شواهد و قرائن بر این است که صهیونیست‌ها به شکست خود اعتراف دارند، اتاق فکر جنگ رژیم صهیونیستی که در دستان آمریکای جهان خوار است هنوز بر جنایت در غزه تاکید دارد، تمام خباثت‌های عالم زیر سر آمریکایی‌ها است. ما معتقدیم که پیروزی نهایی برای جبهه حق است و در آینده‌ای نزدیک پرچم پرافتخار فلسطین پرچم پیروز میدان خواهد بود.

شفائی گفت: دشمن در مسیر مقابله با انقلاب اسلامی سه راهبرد مهم را دنبال می‌کند، راهبرد اول دشمن، خدشه وارد کردن به وحدت و ایجاد تفرقه، راهبرد دوم ضربه زدن به مباحث اعتقادی و راهبرد سوم القا ناامیدی در جامعه و کوچک جلوه‌دادن موفقیت‌های ایران اسلامی است.

وی افزود: تفکر بسیجی می‌تواند همه این راهبردهای دشمن را خنثی کرده و مسیر موفقیت را برای ما هموار کند.

کد خبر 706098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.