پیشرفت ۷۰ درصدی احداث میدان منتهی به ورودی شهر / ارتقای درجه شهرداری فریدون‌شهر

شهردار فریدونشهر از احداث میدان در ضلع شرقی فریدون‌شهر منتهی به ورودی شهر خبر داد و گفت: پس از آزادسازی مسیر احداث میدان، پروژه بلافاصله آغاز شد و برای عملیات خاک‌برداری با سازمان خدمات طراحی شهرداری‌های استان قراردادی مبنی بر اجرای طرح داخلی میدان و نصب المان منعقد شد.

ابراهیم باتوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان از ارتقای درجه شهرداری فریدون‌شهر خبر داد و اظهار کرد: معیار درجه‌بندی شهرداری‌های کشور بر اساس شاخص‌هایی از جمله جمعیت شهری، عملکرد مثبت درآمد و جهش بودجه‌ای شهرداری، کثرت پروژه‌های عمرانی و خدماتی و همچنین تقسیمات کشوری است.

وی افزود: درجه شهرداری معیاری است که بر اساس آن شهرداری می‌تواند اعتبار ملی و استانی و تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین را جذب کند؛ بنابراین هرچه درجه شهرداری شهری بالاتر باشد می‌توان بودجه بیشتری دریافت کرد تا به اجرای طرح‌های عمرانی کمک کند.

شهردار فریدون‌شهر ادامه داد: آخرین ارتقای درجه‌بندی شهرداری فریدون‌شهر سال ۱۳۷۶ بوده که بر اساس آن رتبه شهرداری از پنج به شش ارتقا یافته است، اکنون پس از ۲۶ سال درجه شهرداری فریدون‌شهر از درجه شش به هفت ارتقا یافت.

باتوانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت ارتقای درجه شهرداری در توسعه و آبادانی شهر، از ابتدای دوره ششم پیگیر ارتقای درجه شهرداری فریدون‌شهر شدیم.

وی از احداث میدان در ضلع شرقی فریدون‌شهر منتهی به ورودی شهر خبر داد و تصریح کرد: پس از آزادسازی مسیر احداث میدان، پروژه بلافاصله آغاز شد و برای عملیات خاک‌برداری با سازمان خدمات طراحی شهرداری‌های استان قراردادی مبنی بر اجرای طرح داخلی میدان و نصب المان که به نوعی معرف شهر است، منعقد شد و اکنون در مرحله تکمیل قرارداد است.

شهردار فریدونشهر گفت: عملیات خاکبرداری میدان، احداث جداول دفع آب‌های سطحی و جابه‌جایی بعضی تأسیسات از جمله پایه‌های انتقال برق در دستور کار قرار گرفت است که با توجه به شرایط جوی شهرستان پروژه ادامه خواهد داشت و امید می‌رود سال آینده تکمیل شود.

باتوانی ضمن قدردانی از همکاری بعضی ادارات در جابه‌جایی تأسیسات، افزود: عملیات اجرایی این پروژه شامل ۲۱ هزار مترمربع آزادسازی، ۱۰ هزار مترمربع خاکبرداری و ۳۴۰۰ متر جدول‌گذاری بلوار میدان ورودی شرقی است که تاکنون ۷۰ درصدی پیشرفت داشته است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و شهرداری برای اجرای این طرح تاکنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

کد خبر 706091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.