آماده‌باش شهرداری تبریز هم‌زمان با بارش برف پاییزی

در پی بارش نخستین برف پاییزی در تبریز، عوامل شهرداری برای بازگشایی معابر و شریان‌های این کلان‌شهر در سطح شهر حضور یافتند و از امکانات و تجهیزات پیش‌بینی‌شده برای برف‌روبی و لایروبی استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، بارش نخستین برف پاییزی با وجود اینکه در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید، اما عوامل شهرداری تبریز را در حالت آماده‌باش قرار داد. شهرداری این کلان‌شهر طی چند سال اخیر به منظور جلوگیری از آثار مخرب و زیان‌بار نمک‌پاشی در مواقع بارش برف و یخبندان، هرگونه نمک‌پاشی در معابر و شریان‌های را ممنوع کرده و محلول‌پاشی را در دستور کار تلاشگران و عوامل خدماتی مناطق ده‌گانه تبریز قرار داده است.

روش محلول‌پاشی طرح دوستدار محیط زیست و یک روش جدید دانش‌بنیان است که با همکاری اساتید دانشگاه تبریز طراحی شده و در حال اجرا است.

آماده‌باش شهرداری تبریز همزمان با بارش نخستین برف پاییزی

معابر غرب و شمال‌غرب تبریز برف‌روبی شد

رضا جان‌فشان نوبری، شهردار یکی از مناطق تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حذف نمک‌پاشی اظهار کرد: پس از بارش برف در تبریز، عوامل اجرایی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه شش تبریز، بلافاصله در معابر و شریان‌های غرب و شمال‌غرب تبریز حضور یافتند.

وی افزود: این عوامل در راستای جلوگیری از بروز حوادث و تسهیل در تردد و عبور و مرور خودروها و شهروندان از ساعت اولیه بارش نسبت به برف‌روبی معابر سطح منطقه اقدام کردند و تا بازگشایی و پاک‌سازی کامل معابر تلاش مضاعف خواهند کرد.

شهردار منطقه شش تبریز ادامه داد: عوامل این معاونت در معابر و شریان‌های سطح حوزه استحفاظی این منطقه مستقر شدند تا در صورت نیاز محلول‌پاشی این معابر صورت گیرد.

لایروبی کانال‌های سطح منطقه دو تبریز

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز نیز با بیان اینکه تجهیزات لازم برای بارش برف آماده‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: عوامل شهرداری این منطقه با تجهیز امکانات مورد نیاز برای بارش‌های فصلی از جمله تعمیر، سرویس و تجهیز ماشین‌آلات سبک و سنگین و دستگاه محلول‌ساز، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارندگی را دارند.

وی اضافه کرد: نیروهای خدمات شهری شهرداری‌های نواحی سه‌گانه این منطقه نیز لایروبی و پاکسازی تمام کانال‌ها و آبروها رو پوشیده و روباز را به انجام رساندند. شهرداری این منطقه برای هرگونه حوادث ناشی از بارندگی برف و باران آمادگی لازم را دارد.

آماده‌باش شهرداری تبریز همزمان با بارش نخستین برف پاییزی

آمادگی شهرداری ۳ تبریز با ۳۰۰ هزار لیتر محلول

علی قاسمی، شهردار منطقه سه تبریز با بیان اینکه ۳۰۰ هزار لیتر محلول یخ‌زدا تولید شده که برای استفاده در زمان بارش برف به صورت ذخیره در مخازن آماده است، تصریح کرد: کارکنان اکیپ‌های زمستانی محلول‌پاش نواحی سه‌گانه معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه سه تبریز، با تجهیزات کامل برای برف‌روبی و محلول‌پاشی خیابان‌ها، میدان‌ها و معابر سطح حوزه در آماده‌باش کامل هستند که در صورت نیاز وارد عمل خواهند شد.

وی تاکید کرد: اکیپ‌های زمستانی با پنج دستگاه کامیون تانکردار مجهز به دستگاه‌های برف‌روب آمادگی دارند تا هم‌زمان در چندین مسیر سطح حوزه و در کمترین زمان ممکن، انسدادهای احتمالی مسیرها را رفع کنند، با این حال حضور فعالانه شهرداری تبریز در میدان قابل تحسین است و در این راستا روز گذشته شهروندان تبریزی با وجود بارش سنگین برف شاهد ترافیک روانی بودند.

شهرداری تبریز در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان در خصوص اثرات مخرب نمک بر محیط زیست، منابع آب، آسفالت معابر، سازه‌ها و ابنیه شهری، خودروها و سلامت شهروندان اقدام به فضاسازی محیطی در تمام مناطق کرده است تا فصل سرد سال بدون حادثه سپری شود.

گزارش از شاهین بدرحیدری، خبرنگار ایمنا


کد خبر 706090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.