آغاز اردوهای راهیان پیشرفت / دولت از ظرفیت اساتید بسیجی در مجموعه حکمرانی استفاده کند

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: انتظار داریم مجموعه حکمرانی ما از ظرفیت بسیج اساتید در مجموعه صنعت، خدمات و سایر حوزه‌ها در دولت استفاده کنند.

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته بسیج مستضعفین و برگزاری نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با رویکرد آزادی قدس و کارآمدی نظام حکمرانی اظهار کرد: در همین زمینه و در سطح استان اصفهان نیز همایش هزار و ۲۰۰ نفری اساتید بسیجی در ۱۸ نقطه استان از جمله دانشگاه پیام‌نور اصفهان با حضور امام جمعه موقت اصفهان به عنوان یکی از اساتید بسیجی و فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) برگزار شد.

وی یکی از دغدغه‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب را جبهه سازی در انقلاب دانست و افزود: به‌طور قطع اساتید بسیجی و نخبگان دانشگاهی می‌توانند در قالب طرح اعتلای بسیج اساتید به تشکیل جبهه در حوزه‌های علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها کمک کنند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان اضافه کرد: در نشست ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید کشور جبهه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش شده بود، به منصه ظهور رسید با این نگاه که از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی اساتید بسیجی بتوان در حکمرانی کشور استفاده کرد.

وی در رابطه با طرح مدیریت حکمرانی بسیج اساتید تشریح کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی سازمان بسیج اساتید این است که بتوان ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه حکمرانی ایجاد به‌ویژه در دولت جدید ایجاد کند؛ از این‌رو در کمیته مدیریت حکمرانی مجموعه بسیجیان این مهم شکل گرفته و اساتید بسیجی در حوزه‌های فنی مدیریت حکمرانی زحمات زیادی کشیده‌اند و انتظار داریم مجموعه حکمرانی ما از ظرفیت بسیج اساتید در مجموعه صنعت، خدمات و سایر حوزه‌ها در دولت استفاده کنند.

باقری تاکید کرد: لازم است تعاملات مجموعه دولت و بسیج اساتید چند برابر شود و از ظرفیت علمی اساتید دغدغه‌مندی که دل در گرو انقلاب دارند، بیشتر استفاده شود که در همین زمینه نشست سراسری بسیج اساتید به نوعی اعلام آمادگی برای حرکت‌های بیشتر در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما در بسیج اساتید این است که بتوانیم فرهنگ بسیجی یعنی ایثار و مجاهدت را در نخبگان حکم‌فرما کنیم و خداوند را شاکریم که توانسته‌ایم به این هدف برسیم.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان رویکرد بسیج اساتید در هفته بسیج امسال را جهاد تبیین در زمینه آزادی قدس و نیز اثرگذاری در جبهه انقلاب اسلامی با هدف ترویج مشارکت پرشور در انتخابات اسفندماه برشمرد و اذعان کرد: بسیج اساتید استان در زمینه غزه و آرمان آزادی قدس شریف برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است و با رویدادهای نوآورانه، حوزه‌های اندیشه‌ورزی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در قالب جهاد تبیین حرکت‌های ویژه‌ای را انجام داده است، از جمله اینکه بیانیه‌های مهمی صادر شده است که طی آنها اساتید بسیجی مسائل مهمی را متذکر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حوزه انقلاب اسلامی و اثرگذاری در جبهه انقلاب اسلامی هم تلاش داریم به برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کمک کنیم؛ از این‌رو استارت‌آپ‌های انتخاباتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بنا داریم کرسی‌های علمی، ترویجی و نظریه‌پردازی را در این زمینه برگزار کنیم.

باقری ابراز کرد: کرسی‌های بحث و مناظره در حوزه عملکرد نمایندگان مجالس قبل را برگزار خواهیم کرد و در حوزه جهاد تبیین و مطالبه‌گری اساتید بسیجی هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه به تشریح سایر برنامه‌های بسیج اساتید پرداخت و گفت: اردوهای راهیان پیشرفت مانند بازدید از مجموعه‌های صنعتی نظیر پلی‌اکریل و هوافضا، افتتاح کانون‌های جدید در دانشگاه‌ها، بازدید از مجموعه زین‌الدین و برگزاری جلسات ویژه با این مجموعه و حرکت‌های ویژه در حوزه ارتباطات از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان افزود: افتتاح و رونمایی از دو اندیشکده سیاسی بسیج اساتید در هفته پژوهش و در اختتامیه طرح ملی شهید چمران تهران از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید است.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید در حوزه جمعیت و آب برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: در حوزه آب اندیشکده آب و محیط زیست بسیج اساتید اقدامات زیادی را انجام داده و قرار است سومین سند آب را در استان اصفهان به عنوان سند سیاستی به دوستان اجرایی تقدیم کنیم.

کد خبر 706087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.