توجه ویژه مدیریت شهری به بافت محلات/ محله کردآباد ساماندهی می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در این دوره از مدیریت شهری، توجه ویژه‌ای به بافت محلات شده و قرار است با مشارکت شهروندان، فعالیت‌ها در دل محلات انجام شود و رضایت‌مندی را به حداکثر برساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زمانی شامگاه _سه‌شنبه سی‌ام آبان‌_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه چهار در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قالب برنامه «مردم سلام» با بیان اینکه منطقه چهار یکی از مناطق خاص و استراتژیک اصفهان است، اظهار کرد: بین مناطق شهرداری اصفهان، منطقه چهار رتبه دوم را از نظر وسعت دارد.

وی افزود: از ۷۵۰۰ هکتار وسعت منطقه، حدود ۱۵ درصد از آن داخل محدوده شهر بوده و ۸۵ درصد وسعت منطقه چهار خارج از محدوده و حریم شهر است، همچنین عمده مسائل از جمله صدور پروانه داخل منطقه شکل می‌گیرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تاکید کرد: حدود ۹۰۰ هکتار از وسعت منطقه چهار فضای سبز است و بین مناطق اصفهان، منطقه چهار بیشترین وسعت فضای سبز را دارد، همچنین ۱۶ درصد فضای سبز شهر اصفهان در منطقه چهار قرار دارد.

زمانی با بیان اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز در شرایط فعلی اصفهان جز یکی از اقدامات جهادی است، گفت: فضای سبز شهر با این وسعت و با وجود کم‌آبی و رسیدگی زیادی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در منطقه چهار حدود ۱۰۶ هکتار بافت فرسوده داریم که بیشتر آن در محله کردآباد واقع شده است، همچنین این منطقه دارای ۱۷ محله است که تعدادی از این محله‌ها هسته مرکزی و اولیه شکل‌گیری شهر اصفهان بوده‌اند، محلاتی از جمله پینارت، زوان، کلمه‌خواران، پل شهرستان، شاهزید، کلمان، کردآباد، همدانیان، چشمه باقرخان، مهرآباد، باغ غدیر، رکن الدوله شرقی و غربی، بهاران و مفتح را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین محله‌های این منطقه نام برد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله پل شهرستان بزرگترین محله، محلات مهرآباد و شاهزید پرجمعیت‌ترین و محله رکن‌الدوله متراکم‌ترین نقطه این منطقه است، خاطرنشان کرد: جمعیت منطقه چهار حدود ۱۴۰ هزار نفر است و هفت درصد جمعیت اصفهان در این منطقه ساکن شده‌اند، همچنین خانواده ۸۲۰ شهید هشت سال دفاع مقدس در این منطقه ساکن هستند.

زمانی گفت: مجموعه اداری امیر کبیر، باغ غدیر، تپه اشرف، پل شهرستان و وجود ۵۳ مسجد در سطح منطقه چهار، این منطقه را به یکی از مناطق خاص شهر اصفهان تبدیل کرده است.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری، توجه ویژه‌ای به بافت محلات شده و قرار است با مشارکت شهروندان، فعالیت‌ها در دل محلات انجام شود و رضایت‌مندی را به حداکثر برساند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال ۶۵ پروژه در منطقه چهار تعریف شد که از این تعداد، چهار پروژه شاخص، ۱۵ پروژه مهم منطقه‌ای و ۴۶ پروژه منطقه‌ای وجود دارد، در این راستا عملیاتی‌کردن پروژه‌های شاخص در دست اقدامات است.

زمانی با بیان اینکه رینگ چهارم ترافیکی جز پروژه‌های شهرداری و در حال توسعه است، گفت: زیرگذر واقع در پل شهید فخری‌زاده قرار است به‌صورت غیر همسطح اجرا شود که جز پروژه‌های شاخص است.

وی اضافه کرد: مجموعه کوه نخودی واقع در مجاورت شهر رویاها به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص منطقه در طرح توسعه است، همچنین ادامه خیابان علامه امینی شرقی به سمت محله کردآباد در مرحله بررسی و توافق قرار دارد و امیدواریم با همکاری شهروندان این پروژه نیز عملیاتی شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تاکید کرد: احداث بلواری در شهرک زاینده‌رود، آسفالت قسمت شرقی خیابان جی شیر از جمله پروژه‌های بود که عملیاتی شد، همچنین ساماندهی خیابان بازارچه را در دستور کار داریم و تملک آن رو به پایان است و محور ورودی خیابان بازارچه از سمت خیابان لاله در حال بهره‌برداری است.

زمانی گفت: در مرکز محله کردآباد اقداماتی از جمله ساماندهی صورت گرفته و بخش جدیدی به حاشیه خیابان کردآباد اضافه می‌شود، همچنین پروژه‌های زیباسازی‌های در خیابان کردآباد عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری اقداماتی از جمله ساخت مخازن آب برای حفظ فضای سبز با حجم ۱۰۰۰ یا ۵۰۰ متر مکعب ایجاد شده و در مواقع ضرور پمپاژ می‌شود، ساماندهی مادی‌ها از جمله مادی نیاصرم، بازگشایی گلوگاه‌های محلی در محله کردآباد و باقر خان و نورپردازی‌هایی در سطح منطقه از جمله میدان بزرگمهر و مساجد منطقه صورت گرفته است.

اصلاحات هندسی در خیابان‌ها از جمله اقدامات کم خرج و ساده، اما رضایت بخش است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال ۸۳۴ میلیارد تومان بودجه برای منطقه چهار تعیین شد که حدود ۷۰ درصد آن عمرانی و حدود ۳۰ درصد آن مربوط به هزینه‌های جاری و پروژه‌های مستمر شهرداری‌ها است.

زمانی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال منطقه چهار در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌های عمرانی صرف شده است، گفت: روند پیشرفت پروژه‌ها در منطقه چهار شهرداری اصفهان نسبت به مناطق دیگر وضعیت مناسب‌تری دارد.

وی افزود: برای عملیاتی کردن یک پروژه باید به نظرات همگی از جمله شهروندان و کارشناسان توجه داشت، طرح‌ها با روحیه جهادی و تلاش همکاران در دست اقدام است، همچنین امید است تا با همراهی شهروندان بتوانیم گره‌ای از گره‌های شهر و مردم باز کنیم.

کد خبر 706077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.