فیلم «مادر» از کردستان به جشنواره بین‌المللی دهوک راه یافت

فیلم کوتاه «مادر» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان و نویسندگی و کارگردانی آرمین پورمحمد، در دومین حضور جهانی خود به بخش پانارومای جشنواره «دهوک» راه یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، فیلم کوتاه «مادر» به نویسندگی و کارگردانی آرمین پورمحمد، پس از کسب موفقیت در جشنواره نیکون ژاپن و کسب عنوان برتر این جشنواره، در دومین حضور بین‌المللی خود به مرحله نهایی بخش پانارومای دهمین جشنواره بین‌المللی دهوک راه پیدا کرد.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه (۱۹۸۲) به ریاست «امیرعلی محمدطاهر» مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» و با مدیر هنری «شوکت امین کورکی» کارگردان سرشناس کُرد، با شعار «زبان کُردی» برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره با نمایش ۱۰۰ اثر از کارگردانان ایرانی و کشورهای مختلف جهان در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی و با حمایت حکومت اقلیم کردستان عراق از روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲ (۹ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و مجموعه سینمایی «دهوک مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه داستانی مادر که روایتگر تلاش فرزندی است تا نابینا شدن خود بر اثر جنگ را از مادر پیرش پنهان کند.

این فیلم علاوه بر کسب عنوان برتر جشنواره نیکون ژاپن، در بخش نهایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای نیز حضور داشته است.

آرمین پورمحمد متولد ۱۳۷۲ کارشناس سینما است و پیش از این با دو فیلم کوتاه کرگدن و گمشده به تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان در جشنواره‌های متعدد از جمله فیلم کوتاه تهران، فیلم مستقل خانه سینما، نهال، امید، فیلم دانشجویی سیمرغ و جشنواره فیلم کردی سلیمانیه، حضور و موفقیت‌هایی را از جمله کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره سلیمانیه با فیلم کرگدن به خود اختصاص داده است.

کد خبر 706000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.