افت شدید دما در اصفهان / غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش چهار تا شش درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعته آینده در بیشتر مناطق استان از ورود سامانه پایداری جوی با افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه ناپایدار از استان طی امروز است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فردا جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت، روزهای پنجشنبه و جمعه با گذر موج ضعیف در سطح استان افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق غربی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره توصیف ورود سامانه شرایط پایداری از روز پنجشنبه دوم تا یکشنبه پنجم آذر در استان، تصریح کرد: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز از مخاطرات جوی سامانه مذکور است که طی مدت یاد شده با بیشترین شدت افزایش غلظت مواجه هستیم.

آقایی با اشاره به شرایط سامانه پایداری در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی، گفت: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق چهار تا شش درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 705989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.