راه‌اندازی ۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد اظهار کرد: انباشت آلاینده‌های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها است.

وی افزود: بر همین اساس نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان با حضور مشاور رئیس سازمان و دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار به‌صورت مجازی همزمان با آخرین روز آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این نشست که با حضور اعضا کارگروه استانی از هواشناسی، هلال احمر، مرکز بهداشت، صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری یاسوج، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و صدا و سیما در محیط‌زیست برگزار شد، انباشت آلاینده‌های هوای در فصل زمستان که علل آن وارونگی هوا است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جاودان خرد تصریح کرد: در این نشست مصوب شد که اعضا کارگروه، متناسب با شاخص کیفیت هوا در مواقع اضطرار به‌صورت فعال در جلسات حضور داشته باشند و به‌صورت عملیاتی وارد میدان شوند.

وی تجهیز ایستگاه‌های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه‌های جدی را از دیگر اقدامات محیط زیست استان بیان کرد و گفت: تا قبل از ۱۴۰۲ استان فقط ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران داشت که اغلب قطعات همین ۲ ایستگاه هم به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا مستهلک شده بودند و به‌مدت دو سال عملاً از رده خارج شده بودند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال جاری با خردید تجهیزات جدید بومی تمام ایرانی موفق شدیم این دو ایستگاه را مجدد وارد چرخه فعالیت کنیم.

جاودان خرد به راه‌اندازی سه ایستگاه جدید اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری با رایزنی‌های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم سه ایستگاه جدید برای شهرستان‌های لیکک، دهدشت و مجدد در گچساران خرید و راه‌اندازی نمائیم.

وی گفت: گچساران به‌دلیل آلودگی‌های صنعتی متعددی که داراست هم اکنون دو ایستگاه سنجش دارد که این ایستگاه‌ها مجهز به «آنالیزر» گرد و غبار و اوزون هستند.

کد خبر 705976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.