رصدخانه شهرداری قم ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: رصدخانه شهرداری قم به‌منظور اقدامات آماری و پژوهشی در مجموعه مدیریت شهری راه‌اندازی می‌شود.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم از احداث رصدخانه در سال جاری نیز خبر داد و اظهار کرد: فرایند احداث سازه‌ها و جانمایی با معاونت فنی در حال پیگیری است و با معاونت ارتباطات هماهنگ شده موزه اسناد تاریخی در کنار سازه رصدخانه ساختمانی مستقل داشته باشد و پیشانی و عقل تصمیم‌گیری مدیران شهرداری خواهد شد.

وی افزود: در رصدخانه به فراتر از تجمیع اطلاعات فکر می‌کنیم و در مرحله نخست بصری سازی انجام می‌شود تا مدیران بتوانند با حضور در رصدخانه تمام اسناد را در اختیار داشته باشند و درنهایت تیم رصد در این رصدخانه با ساختار سازمانی و تخصص‌های مختلف شرایط پروژه‌ها را رصد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در این رصدخانه کاری پژوهشی در کنار تجمیع اطلاعات انجام خواهد شد تا تمام نقاط ضعف قوت و اقدامات آینده و مقایسه آن با پروژه‌های ملی و بین‌المللی انجام شود بر اساس این تحلیل‌ها و پژوهش‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم سازی خواهد شد.

مؤمن حجازی تأکید کرد: لازم است گفته شود که یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت رصدخانه اشراف اطلاعاتی و عملکردی مدیران بوده است.

ایجاد تصاویر ۳۶۰ درجه برای شهر قم

وی وجود تصاویر شهر در سامانه‌های شهرسازی را مطرح کرد و گفت: امسال به دنبال ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه از شهر هستیم تا یک اشراف کامل بروی معابر و املاک داشته باشیم و قرار است این اتفاق نیز در قالب طراحی یک سامانه اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: حضور مجازی کارشناسان در معابر یکی از محاسن راه‌اندازی این سامانه بوده که می‌تواند در انجام محاسبات به آن‌ها کمک کند و باعث کاهش بازدیدهای حضور و میدانی و درعین‌حال اشراف کامل اطلاعاتی بازرسان شود.

کد خبر 705967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.