پلمب ۱۹ انبار انباشت غیر اصولی پسماند و دارای مزاحمت شغلی و بهداشتی در اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم خرد جمعی و اجرای دستور قضائی برای جلوگیری از انباشتگی غیراصولی پسماند در انبارهای مزاحم گفت: ۱۹ انبار انباشت غیر اصولی پسماند و دارای مزاحمت شغلی و مخاطرات بهداشتی امروز (سه‌شنبه) در اصفهان تعطیل شد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتظارات قانونی شهروندان اصفهانی و برای جلوگیری، رفع مزاحمت شغلی، مخاطرات زیست‌محیطی و بهداشتی انبارهای مزاحم اظهار کرد: پسماندهای تلنبار شده در این انبارها، شرایط مناسبی را برای رشد و تکثیر حشرات و جوندگان مضر و موذی (حشرات و ناقلان) فراهم و اشاعه عوامل میکروبی در هوا، بیماری‌های تنفسی برای شهروندان به‌ویژه ساکنان اطراف و اکناف و رهگذران در این محدوده‌ها را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رفع نگرانی از بروز و ظهور مسائل انتظامی ناشی از خرید و فروش اقلام مسروقه در بعضی از این مکان‌ها، اجیرکردن کودکان خیابانی و اتباع غیرمجاز برای زباله‌گردی و جداسازی اقلام قابل بازیافت افزود: در این راستا نهادها و سازمان‌های مربوطه با در نظر گرفتن تعدد و افزایش روزافزون مراکز مزاحم خرید و فروش و انبارهای یاد شده مصمم شدند تا با تشکیل کارگروه‌های مختلف این پدیده را مورد بررسی قرار دهند و با اعمال اقدامات قانونی از نوع بازدارنده، مانع تشدید اثرات درونی و بیرونی این پدیده بر محیط شوند.

۱۹ انبار ضایعاتی مواد غیربهداشتی در اصفهان تعطیل شد/ حفظ سلامت شهروندان در گرو محیطی سالم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای اعمال بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با توجه به نارضایتی‌ها، همچنین آلودگی‌ها ایجاد شده توسط انبارهای ضایعاتی، پس از انجام تشریفات قانونی، طبق تصمیمات گرفته شده و با ارائه گزارش و دریافت دستورات قضائی با حضور و همکاری مرجع انتظامی، ۱۹ مورد از این مکان‌ها صبح امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ پلمب شد و این روند برای سایر محل‌های مشابه نیز در دستور کار است.

ابوطالبی ادامه داد: طبق آئین‌نامه اجرایی قانون پسماند و برنامه تدوینی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به‌زودی سایت مجاز برای مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در این عرصه فراهم می‌شود که با این ظرفیت، زمینه مدیریت صحیح و تسریع و تسهیل برای نظارت در این مهم مهیا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان تقاضا داریم برای داشتن شهری سالم با استفاده از سامانه اصپاک و اطلاع از مزایای مربوط به تفکیک و تحویل مواد بازیافتی در این امر خطیر، یاری‌رسان خادمان در مدیریت‌های مربوطه باشند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: افزود: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه، کارگاه‌ها، گاراژها، تعمیرگاه‌ها، مغازه‌ها و به‌طور کلی مشاغل و کسب و کارهایی که ایجاد مزاحمت می‌کنند یا فعالیت آن‌ها موجب تولید دود، عفونت، تجمع حشرات و جانوران می‌شود و در کل مخالف بهداشت است، جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز مخاطرات بهداشتی و محیطی نسبت به برخورد با متخلفان اقدام قاطع می‌کند.

کد خبر 705915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.