اجازه افزایش خودسرانه قیمت مرغ را در کردستان نخواهیم داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: هیچ تولیدکننده‌ای حق ندارد مرغ را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند و در این شرایط اجازه نخواهیم داد به صورت خودسرانه قیمت مرغ در کردستان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، علی نوری امروز _سه‌شنبه سی‌ام آبان_ در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر بازار باید به صورت هدفمند تشدید شده تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: هیچ تولیدکننده‌ای حق ندارد مرغ را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند و در این شرایط اجازه نخواهیم داد به صورت خودسرانه قیمت مرغ در کردستان افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: از تولیدکنندگان مرغ در استان نیز خواستاریم که وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و صادقانه و با انصاف پای کار باشند که دولت نیز آنها را حمایت خواهد کرد.

نوری اضافه کرد: ماهانه به طور میانگین چهار هزار تُن مرغ مازاد بر تولید در استان کردستان تولید می‌شود به همین دلیل منطقی نیست که قیمت مرغ در استان ما بیشتر از استان‌هایی باشد که کمتر از ما تولید می‌کنند.

اجازه افزایش خودسرانه قیمت مرغ را در کردستان نخواهیم داد

وی تاکید کرد: کنجاله سویا که یکی از زیرساخت‌های اصلی تأمین گوشت مرغ است به اندازه کافی در استان تأمین شود تا در ماه‌های پایانی سال مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان کردستان نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است و کسب رتبه نخست کشور در جذب اعتبارات سفرهای استانی رئیس‌جمهور گواه این مدعا است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر جلوگیری از خروج مرغ از استان کردستان موافقت و مصوب شد، اما با درخواست افزایش قیمت مرغ زنده از سوی اتحادیه مرغداران استان موافقت به عمل نیامد و تصمیم‌گیری در این رابطه به بررسی بیشتر در جلسات آتی موکول شد.

در حال حاضر قیمت مصوب مرغ زنده در استان کردستان ۶۱ هزار تومان و قیمت مصوب برای مصرف‌کننده ۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر 705913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.