پایتختی کتاب بر اساس ارائه روش‌های نو به سمنان اعطا شد

امام جمعه سمنان گفت: پایتختی کتاب بر اساس شایستگی و ارائه روش‌های نو برای کتاب‌خوانی و کتاب‌رسانی به استان سمنان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _سه شنبه سی‌ام آبان_ در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهار کرد: پایتختی کتاب بر اساس شایستگی و ارائه روش‌های نو برای کتابخوانی و کتاب رسانی به استان سمنان اعطا شد که امری بسیار ارزشمند است و باید به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت و فرصت پیش آمده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری علم در ثبت و نوشتن آن است، افزود: کتاب ماندگاری علم را تضمین می‌کند.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) تنها پیامبری است که کتاب، معجزه جاودانه ایشان است. لذا دین و کتاب آسمانی ما به بحث کتاب و کتابخوانی توجه و تاکید ویژه دارد.

مطیعی اضافه کرد: وظیفه داریم تا کتاب سالم و با ارزش را برای فرزندان خود تهیه و فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور حجت الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و جمعی از مسئولین ارشد استان و شهرستان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در حال برگزاری است. آئین انتخاب هشتمین پایتخت کتاب ایران و شهرهای خلاق کتابخوانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه نهم آبان ۱۴۰۲ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و سمنان به‌عنوان نهمین پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

کد خبر 705910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.